کلاس های دانش‌آموزان تا مهرماه امسال در مناطق سیل‌زده لرستان آماده می شود

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: مردم مطمئن باشند که در مهر ماه امسال هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رضا زینی‌وند مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه تا بازسازی و نوسازی مدارس مناطق سیل‌زده فعلاً ۱۷۰ کانکس برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است، گفت: مردم مطمئن باشند که در مهر ماه امسال هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نمی‌ماند.

 رضا زینی‌وند  اظهار داشت: پیش بینی شده تعداد دانش‌آموزان استان لرستان در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با احتساب مدارس دولتی، غیردولتی و پیش دبستانی، ۳۵۲ هزار نفر باشد که از این تعداد، ۳۲ هزار نفر کلاس اول و ۲۷ هزار نفر پیش دبستانی هستند.

او افزود: این دانش‌آموزان در قالب چهار هزار و ۸۵۰ مدرسه، ۱۳ هزار و ۶۵۰ کلاس درس و ۲۸ هزار نیروی فرهنگی با شعار «مهر حسینی، صداقت، اخلاق‌مداری» سال تحصیلی جدید را در مهر ماه امسال آغاز می‌کنند.

زینی  وند عنوان کرد: امسال پروژه مهر و ماه در لرستان متفاوت از سال‌های سال‌های قبل بود از این جهت که سیل مهیبی را در فروردین ماه تجربه کردیم که منجر به تخریب ۱۱۳ مدرسه شد همچنین ۳۱۰ مدرسه آسیب دید و تجهیزات ۱۷۹ مدرسه از دست رفت.

او تصریح کرد:عملیات اجرایی بازسازی ۶۲ مدرسه از ۱۱۳ مدرسه‌ای که تخریب شده بود آغاز شده و فرایند ساخت مابقی مدارس هم در حال انجام است، برخی از این مدارس برای اول مهر یا نیمه مهر و آذر آماده می‌شوند و برخی دیگر به‌خاطر مسائل ایمنی زمان طولانی‌تری را می‌طلبد که تا زمان آماده‌سازی آن‌ها فعلا ۱۷۰ کانکس در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ما به فاصله ۱۰ روز از سیل، همه مدارس را در مناطق سیل‌زده راه‌اندازی کردیم، بیان کرد: مردم مطمئن باشند که در مهر ماه امسال هیج دانش‌آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ ر

امسال هیچ دانش‌آموزی در مناطق سیل‌زده لرستان بدون کلاس نمی‌ماند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار