مدارس مناطق سیل‌زده لرستان تا قبل از ماه مهر اصلاح و شست‌وشو شود

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان گفت: مدارس مناطق سیل‌زده لرستان اصلاح و شست‌وشو شود چون نباید ذهنیت این باشد که مدارس‌شان هنوز به حالت سیل گرفتگی گذشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،محمود ثمینی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با بیان اینکه همه ما روزی دانش‌آموز بوده‌ایم و افتخارمان این بود که گوش به فرمان معلمان باشیم اظهار داشت: اگر امروزه در این مناصب قرار گرفته‌ایم صرف نظر از لطف خداوند که توفیق خدمتگذاری به ما داده به‌طور یقین چنانچه زحمات معلمان نبود هیچ یک از ما به درجات رفیع آموزشی نائل نمی‌شدیم بر همین اساس مدرسه محل انسان‌سازی است و تربیت انسان‌ها به معلم نیازمند است.

او افزود: نخستین معلم خداوند است که به پیامبرانش علم را آموخت و منتقل کرد، اگر امام خمینی(ره) معلمی را شغل انبیاء دانستند یک تعارف نبوده و چنانچه مقام معظم رهبری نیز به این امر اهتمام دارند در جایگاهی هستند که بدون تعارف و تکلف موضوعات را بیان می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان عنوان کرد: امروز اگر می‌خواهیم سال تحصیلی جدید را آغاز کنیم کلیه دستگاه‌ها باید از هیچ اقدام و کمکی جهت راه‌اندازی، تجهیز و با نشاط کردن مدارس دریغ نکنند و ایجاد محیطی با نشاط و مفرح برای دانش‌آموزان کار نیکویی است.

او بیان کرد: علاوه بر اینکه به محیطی مفرح برای دانش‌آموزان نیاز داریم باید مدارسی که نیاز است محیط‌شان اصلاح و شست‌وشو شود این اقدامات باید انجام شود و در بدو شروع سال تحصیلی جاری با یک تغییر و تحول جدید در مدارس روبه‌رو باشند و نباید ذهنیت این باشد که مدارس‌شان هنوز به حالت سیل گرفتگی گذشته است.

ثمینی گفت: در فرصت باقی مانده تا شروع سال تحصیلی چنانچه آموزش و پرورش در بعضی نقاط نیاز به کمک دارد دستگاه‌های مسئول باید نهایت کمک و مساعدت را داشته باشند.

او تصریح کرد: به‌طور یقین با آغاز سال تحصیلی در شهرها نیازمند هستیم که علاوه بر فضای مفرح در مدارس تردد دانش‌آموزان و دانشجویان وجود نظافت شهری، خط کشی معابر انتظار بیشتری از شهرداری داریم.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با توجه به تعاریف و وظایف ذاتی در بحث ترافیک و ایجاد امنیت به‌ویژه در مدارس دخترانه متوسطه دوم نیروهای ثابت را قرار خواهند دادکه امیدواریم دانش‌آموزان با شروع سال تحصیلی شاهد ارائه خدمات به نحو احسن باشند.


بیشتر بخوانید: آغاز عملیات احداث ۶۲ مدرسه تخریبی در مناطق سیل‌زده لرستان


او اظهار داشت: با توجه به سیل اخیر در استان لرستان آموزش و پرورش نیازمند اماکن آموزشی بیشتری است که بر همین اساس فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان اماکنی از آموزش و پرورش در اختیار دارند تحویل بدهند که دو مکان آموزشی به فضاهای آموزشی آموزش و پرورش اضافه شود و همچنین چنانچه آموزش و پرورش مدارسی را به عنوان اداره غصب کرده‌اند باید تخلیه کنند و در اختیار آموزش قرار دهند چرا که مدرسه متعلق به دانش‌آموز و محیط آموزشی است.

انتهای پیام/ر

بازسازی مدارس سیلزده در استان لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.