کشف و ضبط ۴۸۰ کیلوگرم نمک خوراکی غیربهداشتی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از کشف و ضبط ۴۸۰ کیلوگرم نمک خوراکی غیربهداشتی در این شهرستان خبر داد.

کشف و ضبط ۴۸۰ کیلوگرم نمک خوراکی غیربهداشتیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهندس احمد آخوندی گفت: کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دیّر در جریان بازدید روزانه از واحد‌های صنفی، تعداد ۲۴۰ بسته دو کیلویی نمک خوراکی غیربهداشتی در یک واحد عطاری در شهر دوراهک کشف و جهت معدوم سازی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر منتقل کردند.

او افزود: این میزان نمک تصفیه نشده و غیرقابل‌مصرف به عنوان نمک خوراکی دریایی مجاز تبلیغ، توزیع و مورداستفاده قرار می‌گرفت که با هوشیاری تیم‌های بازرسی شبکه بهداشت و درمان کشف شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر ادامه داد: با توجه به نبود مجوز و مشخصات بهداشتی این نمک‌ها احتمال آلودگی به فلزات سنگین در آن بسیار زیاد بوده و سرطان‌زا بودن این نمک‌ها دور از ذهن نیست.

آخوندی در خصوص مشخصات نمک خوراکی بهداشتی گفت: نمک خوراکی باید دارای رنگ سفید شفاف تا مات، شور مزه و فاقد هرگونه مواد خارجی بوده و در شرایط بهداشتی تهیه‌شده باشد.

او بیان کرد: نمک خوراکی بهداشتی و مجاز همچنین باید در بسته‌های مناسب غیرقابل نفوذ به رطوبت و ظروف شیشه با دربندی مناسب و از نوع مجاز در تماس با مواد غذایی بسته‌بندی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی با سامانه تلفنی ۱۹۰ تماس گرفته شکایت و یا موارد تخلف بهداشتی اطلاع دهند.

انتهای پیام/م

نمک خوراکی غیربهداشتی در دیر کشف شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.