وزیر نفت مطرح کرد؛

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها در حوزه صنعت نفت

زنگنه از برنامه وزارت نفت برای ایجاد یک زیست‌بوم با هدف تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان در ارتباط با صنعت نفت خبرداد.

حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و  استارت‌آپ‌ها در حوزه صنعت نفتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا، بیژن زنگنه صبح امروز در بازدید از پژوهشگاه پیشین صنعت نفت و همچنین انبار‌های بازرگانی ری گفت: وزارت نفت برنامه‌ای برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و زنجیره آن‌ها دارد تا بتواند یک زیست بوم یا اکوسیستم برای توسعه و تقویت این مجموعه‌ها در ارتباط با ابعاد مختلف صنعت نفت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه بحث‌ها و مذاکرات زیادی در حال انجام و یک مشاور در حال مطالعه است، افزود: ما با افراد حرفه‌ای در این زمینه در ارتباط هستیم و با بعضی از شرکت‌های دانش بنیان چند نشست داشته‌ایم.

وزیر نفت ادامه داد: یکی از نیاز‌های آنها، مکان است که منطقه ری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و شاید نخستین بخشی که عملیات را در آن آغاز کنیم، پژوهشگاه پیشین صنعت نفت باشد و این کار باید متناسب با ماموریت ما، نوسازی و آماده شود.

زنگنه تصریح کرد: در بازدید امروز، مدیران شرکت ملی نفت ایران، که بعضی از محوطه‌های ری هنوز در اختیارش است، حضور دارند، قرار است پس از تخلیه، طرح معماری جدید اجرا شود و برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها تجهیز شود و امروز برای شتاب گرفتن روند تخلیه و آماده‌سازی این مکان برای اقدام‌های بازسازی و تجهیز به‌منظور آغاز ماموریت جدید به اینجا آمدیم.

وی درباره زمان عملیاتی شدن این اقدام گفت: برنامه ما این است که اواخر امسال شاهد نخستین اتفاق باشیم و احتمالا در قالب رقابت بتوانند در اینجا حضور یابند.


 بیشتر بخوانید: مقابله با جنگ اقتصادی را آخرین نبرد می نامم


روابط صحیح استارت‌آپ‌ها و دانش بنیان‌ها با شرکت‌های تابعه نفت

وزیر نفت با تاکید بر اینکه اصل کار مکان نیست، بلکه برقراری روابط صحیح این اجزا با شرکت‌های تابعه نفت است، افزود: مهمترین بحث شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و .. تقاضا و کار و سپس تنظیم روابطی است که کسب و کارشان را تسهیل می‌کند، ما این موارد را هم دنبال می‌کنیم.

زنگنه درباره ظرفیت در نظرگرفته شده برای این دسته از شرکت‌ها گفت: در این مرحله ۱۸ هکتار ظرفیت داریم، اما اقدام‌های ما تدریجی خواهد بود.

وی در حاشیه این بازدید در پاسخ به این پرسش که با توجه به درنظر گرفتن این مجموعه برای استقرار نمایشگاه‌های صنعت نفت، آیا در این زمینه تصمیم‌گیری شده است؟ توضیح داد: در این باره هنوز تصمیم‌گیری نشده، این ایده نیز وجود داشته که بخشی از این منطقه استفاده شود، اما هنوز به نقطه تصمیم‌گیری نرسیده است.

وزیر نفت در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اقدام‌های وزارت نفت در بازسازی و نوسازی مدارس سیل‌زده استان خوزستان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید توضیح داد: براساس تصمیم‌های گرفته شده با وزارت کشور، استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و دیگر نهاد‌های مربوطه، شرکت ملی نفت ایران مسئولیت تامین منابع بازسازی همه مدارس و خانه‌های بهداشت روستا‌های سیل‌زده مناطق نفت‌خیز که عمدتا در غرب کارون و بخشی در اطراف اهواز هستند را به‌عهده گرفت.

زنگنه ادامه داد: عملیات بازسازی توسط دستگاه‌های ذیربط انجام می‌شود، همچنین در بخش مسکن، مجموعه نفت، بخش نخست کار را که تامین فولاد است، برای منازل تخریب شده روستا‌های سیل زده مناطق نفت‌خیز عهده‌دار شده و افزون بر آن تامین لوازم خانگی از جمله یخچال، فرش، گاز و.. را نیز تامین خواهیم کرد و این موارد اکنون در جریان است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مدارس اکنون آماده شده است؟ گفت: ما منابع را تامین کردیم حال امیدوارم به‌موقع آماده شود، آن بخش از مسئولیت مربوط به سازمان نوسازی مدارس است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار