توافق لبنان و فرانسه برای بهره مندی از تجهیزات نظامی فرانسوی

دولت لبنان تفاهم نامه‌ای را با فرانسه برای بهره مندی از تجهیزات نظامی فرانسوی با هدف تامین امنیت میادین نفت و گاز خود در شرق مدیترانه امضا کرد.

توافق لبنان و فرانسه برای بهره مندی از تجهیزات نظامی فرانسویبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت لبنان امروز جمعه در پاریس تفاهم نامه‌ای را برای بهره مندی از تجهیزات نظامی فرانسوی با هدف تامین امنیت میادین نفت و گاز خود در شرق مدیترانه امضا کرد. این منابع جنجالی انرژی، عامل تنش‌های بسیار در منطقه است.

بر این اساس، سعد حریری، نخست وزیر لبنان در دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پاریس از امضای تفاهم نامه‌ای برای بهره مندی از تجیهزات نظامی فرانسه به منظور تقویت توان دفاعی و امنیتی لبنان خبر داد.

سعد حریری پیش از دیدار با مکرون در کاخ الیزه گفت: بخش گسترده‌ای از این تجهیزات نظامی برای تقویت نیروی دریایی ما و دستیابی به توان هوایی در حوزه دریایی به کار گرفته خواهد شد. این یک سرمایه گذاری اساسی در زمینه امنیت میادین نفت و گاز ما در دریاست.

لبنان اوایل سال ۲۰۱۸ نخستین قرارداد بهره برداری خود از این میادین را با کنسرسیوم شرکت‌های فرانسوی، ایتالیایی و روس امضا کرد که بخشی از اکتشافات آن در منطقه دریایی مورد مناقشه با اسرائیل است که اوایل سال ۲۰۱۸ از قرارداد گاز رسانی به مصر خبر داده بود.

حزب الله لبنان که در سال ۲۰۰۶ با اسرائیل جنگیده بود، موشک‌هایی اختیار دارد که می‌تواند میادین نفت و گاز مورد مناقشه با اسرائیل را هدف قرار دهد. این گروه اعلام کرد آماده است از دولت لبنان حمایت کند تا بتواند در این «جنگ گاز» به پیروزی دست یابد.

علاوه بر شرق مدیترانه، ذخایر قابل توجهی انرژی در سواحل قبرس کشف شده است که موجب بروز تنش میان قبرس به عنوان عضو اتحادیه اروپا که ارتش ترکیه یک سوم شمال آن را اشغال کرده و ترکیه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۸
همین توافقات را باید عراقیها سوری ها و یمنی ها هم بکنند و بعد با کشف انبار مهمات و زاغه های انواع تسلیحات اروپائی در دستگیری تروریستها و یا در دفاع محور مقاومت از خود با همین تسلیحات دشمنان محور مقاومت را در دفاع از خود بمباران کنند و چنانچه تشکیل کمیته های حقیقت یاب برای تحقیقات انجام شد بتوانند اثبات کنند که تروریستها با انواع تسلیحات اروپائی و آمریکائی مواضع محور مقاومت را بمباران میکنند آنگاه یا باید بپذیرند و یا......چونکه تمام تسلیحات نظامی کشورها از نوع جنس رنگ سریال ساخت و.....منحصر بفردند و جای هیچ کتمانی باقی نخواهد ماند..........در اینصورت با فریاد بلند و بیصدا اعتراف و اقرار بالسان خواهند کرد که از خودمان است که بر خودمان است.....................
آخرین اخبار