دو گروه از دانش آموزان هنوز ثبت نام خود را در مدارس تکمیل نکرده اند

مسئول ارزیابی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: افراد شرکت کننده در امتحانات شهریور و افراد دارای فرم هدایت تحصیلی، هنوز ثبت نام خود را در مدارس تکمیل نکرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجتبی افشار کارشناس مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در مجموع ثبت نام یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۲۸ دانش آموز استان در سامانه ملی سناد با کد ملی قطعی شده است.

او ادامه داد: دو گروه از دانش آموزان هنوز ثبت نام خود را در مدارس تکمیل نکرده اند که عبارتند از دانش آموزان شرکت کننده در امتحانات شهریور ماه و نیز دانش آموزان دارای فرم هدایت تحصیلی که رتبه لازم برای ثبت نام در رشته‌های نظری را ندارند و باید به مدارس فنی و حرفه‌ای و هنرستان‌ها مراجعه کنند.

 مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: والدین این دانش آموزان توجه داشته باشند که برای ثبت نام فرزندان خود باید مدارس فنی و هنرستان‌های دارای ظرفیت خالی را پیدا کنند که به طور قطع به علت تاخیر در امر ثبت نام کار دشواری است.

افشار افزود: پیش از این بار‌ها در خصوص تسریع والدین برای ثبت نام فرزندانشان تاکید و اطلاع رسانی لازم انجام شده بود، اما برخی بر این باور اشتباه بودند که در صورت ثبت نام نکردن فرزند خود در هنرستان‌ها تا آخرین لحظه امکان ثبت نام آنان را در رشته‌های نظری پیدا می‌کنند که این امر شدنی نیست.

او تصریح کرد: در مقطع ابتدایی ۷۵۰ هزار و ۱۸۹ نفر، در دوره اول متوسطه ۲۹۵ هزار و ۹۶۵ نفر و در دوره متوسطه دوم ۲۰۵ هزار و ۶۷۴ هزار نفر در سامانه سناد ثبت نام کرده اند.

 مسئول ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به صورت تفکیکی نیز ۳۳ هزار و ۳۰۵ دانش آموز در رشته‌های فنی و حرفه ای، ۴۸ هزار و ۳۰۴ نفر در رشته‌های کار و دانش و ۱۲۴ هزار و ۶۳ نفر در رشته‌های نظری برای سال تحصیلی آینده ثبت نام کرده اند.

سامانه سناد با آدرس اینترنتی http://snd.medu.ir از تابستان ۱۳۹۰ با زیر پوشش قراردادن ثبت نام دانش آموزان سراسر کشور در مقاطع گوناگون تحصیلی از پیش دبستان تا متوسطه، فنی حرفه‌ای و کاردانش به صورت متمرکز فعال شده است.

انتهای پیام//ف.س
 

ظرفیت مدارس خراسان رضوی تکمیل شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.