کارگاه سفال گری با نصب دو کوره پخت راه اندازی می‌شود

پروژه کارگاه سفالگری نیشابور با نصب دو کوره پخت سفال در محل سابق یگان حفاظت میراث فرهنگی در حال احداث است.

کارگاه سفال گری با نصب دو کوره پخت راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیشابور در نشست خبری  گفت: مصوبه سفر سال ۹۷ ریاست محترم جمهوری برای پروژه‌های میراث فرهنگی نیشابور ۴۵ میلیارد تومان بوده که تاکنون هنوز رقمی اختصاص نیافته است.

او افزود: سال گذشته برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و همچنین مرمت بنا‌های تاریخی مجموعه آرامگاه‌های خیام، عطار و کمال الملک بیش از یک و نیم میلیارد تومان هزینه شد و امسال نیز حدود ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل مرمت بنا‌های تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تخصیص داده شده است.

اعتمادی ادامه داد: پنج منزل تاریخی امین الاسلامی، قرشی، عیدیانی، مشکاتیان و وکیلی در فهرست آثار تاریخی به ثبت رسیده و چهار پرونده دیگر در دست اقدام است.
 
دبیر ستاد خدمات سفر نیشابور ادامه داد: تعداد اقامتگاه‌های بومگردی تا پارسال پنج واحد بوده که در نیمه اول سال جاری چهار واحد بومگردی و سه واحد خانه مسافر اضافه شده و امید است تا پایان سال سه واحد دیگر نیز اضافه شود.

اعتمادی با اشاره به اینکه شهرداری نیشابور اعتبار مناسبی را برای محوطه سازی جلو خان مجموعه عطار و آرامگاه مشاهیر گذاشته است، گفت: مقرر شده است لاین جنوبی بلوار عرفان به پیاده راه و مسیر عبور کالسکه‌ها اختصاص یابد.
 
او افزود: ۷۴۰ کارگاه صنایع دستی، ۴۲۰ پرونده مشاغل خانگی مستقل و ۸۰ پرونده پشتیبان به معنای کارگاه‌های چند نفره در حوزه صنایع دستی فعال هستند که جمعیت افراد شاغل آن به بیش از چهار هزار نفر در شهرستان‌های نیشابور و فیروزه رسیده که بیش از ۵۰ درصد آن در حوزه سنگ فیروزه فعالیت می‌کنند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: پروژه کارگاه سفالگری نیشابور با نصب دو کوره پخت سفال در محل سابق یگان حفاظت میراث فرهنگی در حال احداث است که امید است سال آتی به بهره برداری برسد.
 
انتهای پیام//س.ح
 

 

عدم پرداخت مصوبه سفر سال ۹۷ رییس جمهوری برای پروژه‌های میراث فرهنگی نیشابور به مبلغ ۴۵ میلیارد تومان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.