پست بندی هزار و ۷۰۰ نیروی حق التدریس در آموزش و پرورش فارس

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از توزیع نزدیک به هزار و ۷۰۰ نیروی حق التدریس طی روز‌های گذشته در سراسر استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی عسکر نجفی مدیر کل آموزش و پرورش فارس در جمع روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس، مهمترین فصل در پروژه مهر را تلاش در زمینه تامین نیروی انسانی و رفع کمبود‌ها و نیاز‌ها در این حوزه دانست و گفت: در این زمینه نزدیک به هزار و ۷۰۰ نیروی حق التدریس در حال توزیع است که می‌تواند بخشی از کمبود نیرو‌های مورد نیاز را در کنار نیرو‌های دانشگاه فرهنگیان رفع کند.

او با بیان اینکه امسال آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس با شور حسینی و هفته دفاع مقدس که نماد و سنبل مقاومت و پایداری است همراه شده، گفت: باید تلاش کنیم برنامه ریزی‌ها به گونه ایی باشد که اقدامات ما بر گرفته از فضای عاشورایی و محرم باشد.

نجفی با تاکید بر لزوم همکاری در برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات پیش رو، گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش حوزه گسترده ایی است و میزان تاثیرگذاریش بر انتخابات بسیار زیاد است، تلاش می‌کنیم تا ضمن پرهیز از جانبداری از افراد و گروه‌های خاص، در برگزاری هر چه با شکوهتر این انتخابات نیز با ستاد‌های اجرایی و فرمانداران همکاری می‌کنیم.

او با اشاره به اهمیت موضوع سرویس مدارس و لزوم پی گیری و شناسایی خطرات و مشکلات احتمالی در این زمینه و تلاش در رفع و پیشگیری از آنها، گفت: لازم است در قرارداد‌ها و بحث رانندگان دارای صلاحیت، بیمه اتومبیل‌ها و تعداد دانش آموزان رعایت قوانین و مقررات شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به طرح جمع آوری بخاری‌های غیر استاندارد در مناطقی که از امکانات برق و گاز برخوردارند، گفت: این طرح به صورت طرح ملی در دستور کار است و اعتبارات هم در این زمینه تامین شده و در استان فارس نیز ۹۰ درصد در ین زمینه پیشرفت داشته ایم و قرارداد‌های لازم بسته شده که در این راستا باید نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به وسایل گرمایشی استاندارد مجهز شود.

او با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های برون سازمانی و جایگاه قانونی آن در شورای آموزش و پرورش شهرستان، منطقه و استان گفت: استاندار، فرمانداران و بخشداران به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش استان، شهرستان و منطقه، جایگاه بسیار خوب و رفیعی دارند که بتوانند با همفکری سایر دستگاه‌های عضو شورا مسائل و مشکلات آموزش و پرروش را رفع کنند.

نجفی در مورد قرارداد‌های برون سپاری در رشته‌های مهارتی کاردانش نیز گفت: این اقدام هر ساله به صورت متمرکز استانی برگزار می‌شده و امسال به صورت غیر متمرکز به روسای ادارات آموزش و پرورش در سر اسر استان تفویض شده است و از آنجا که در شاخه کاردانش نمی‌توانیم نیروی انسانی و تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنیم، لذا در این زمینه می‌توانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی که متولی مسائل مهارتی هستند استفاده کنیم.

او توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، توجه به مهارت‌های ارتباطی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید در دانش آموزان را سه استراتژی مهم در حوزه پرورشی آموزش و پرورش استان معرفی کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به تشکیل کارگروه تهیه بسته نشاط اجتماعی در اداره کل گفت: پیشنهاداتی در این زمینه در اختیار روسا قرار می‌گیرد تا الگو‌های مختلفی برای با نشاط کردن مدارسمان در اختیار مدیران قرار دهیم که مدارس به لحاظ فیزیکی، نیروی انسانی و شرایط روحی و روانی از شادابی که لازمه ارتقا کیفیت تحصیلی و تربیتی است برخوردار شوند.

نجفی در پایان با یادآوری طرح نماد به عنوان یکی از مهمترین و تاثیر گذار‌ترین طرح‌هایی که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حال حاضر توسط آموزش و پرورش اجرا می‌شود، گفت: در قالب این طرح ۱۸ نهاد و دستگاه دیگر باید پای کار بیایند و در حوزه مراقبت از آسیب‌های اجتماعی در مدارس با آموزش و پرورش همکاری و تعامل داشته و این بخش را یاری نمایند.
انتهای پیام/م

توزیع هزار و ۷۰۰ نیروی حق التدریس در فارس

برچسب ها: آموزش و پرورش ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار