در بخش کتابخانه ای؛

جهرمی‌ها در جشنواره قصه‌گویی رکورد زدند

جهرمی‌ها با حضور در مرکز فرهنگی هنری کانون، قصه‌هایشان را در بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ثبت کردند.

جهرمی‌ها در جشنواره قصه‌گویی رکورد زدندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس اعلام کرد: ۵۴ قصه‌گو در بخش‌های زنان و مردان، پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها، دختران و پسران و قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای، در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، ۲ نفر در بخش پدربزرگ‌هاو مادربزرگ‌ها، ۲ مربی، ۲۳ نفر در بخش دختران و پسران و ۱۸ نفر در بخش زنان و مردان به روایت قصه پرداختند. این در حالی است که ۱۰ قصه‌گو نیز در بخش قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای شرکت کردند.

کوچکترین عضو قصه‌گو در مرکز فرهنگی هنری جهرم، هلیا اسعدی ۴ ساله است که در بخش قصه ۹۰ ثانیه‌ای «خرگوش و لاک پشت» را روایت کرده و عبدالصمد رحمانیان پدریزگ قصه‌گویی است که با ۷۲ سال سن قصه «خیجه چاهی» را ثبت کرده است.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار می‌شود.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس روز‌های ۷ تا ۹ مهرماه سال جاری جشنواره استانی قصه‌گویی را در شیراز برگزار می‌کند.
انتهای پیام/م

بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار