آتش سهل انگاری این بار دامان مراتع روستای بلوبین و قزلجه را گرفت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود از مهار آتش در اراضی روستای بلوبین و قزلجه این شهرستان خبر دادو گفت: کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی جدا خودداری کنند.

آتش سهل انگاری این بار دامان مراتع روستای بلوبین و قزلجه را گرفت/ کشاورزان از آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی جدا خودداری کنندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مجید محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با اشاره به این که آتش در مراتع و زمین‌های زراعی روستا‌های بلوبین و قزلجه پس از ۴ ساعت تلاش کنترل و خاموش شد گفت: ۱۲ هکتار در این حادثه دچار حریق شد.

او علت این آتش سوزی را سرایت آتش از زمین‌های کشاورزی به مراتع اعلام کرد و افزود: سهل انگاری و ناآگاهی برخی از افراد هر ساله موجب خاکستر شدن تعداد وسیعی از زمین‌های ملی می‌شود.

محمدی تاکید کرد: آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی باور اشتباهی است که برای غنی سازی و حاصلخیزی زمین‌های زراعی بین کشاورزان رایج شده است و این مورد یکی از عوامل آتش سوزی در سطح وسیعی از مراتع و زمین‌های کشاورزی به شمار می‌رود.

او افزود: این در حالی است که آتش زدن زمین‌های زراعی نه تنها خاک را مرغوب و حاصلخیز نمی‌کند بلکه موجب از بین رفتن مواد آلی خاک نیز می‌شود به طوری که دیگر نمی‌توان از این اراضی در امورات کشاورزی بهره جست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود درادامه خاطر نشان کرد درهنگام مشاهده هرگونه آتش سوزی و تخلف در اراضی ملی مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۰۴ مراتب را به نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گزارش دهند.

انتهای پیام /ن
 

حریق بر جان مراتع زنجان

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.