مراتع بادامستان طارم طعمه حریق شد/مجروح شدن ۲ نفر از نیرو‌های وظیفه یگان حفاظت/اعزام ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی زنجان برای اطفای طریق در طارم/ وسیع بودن منطقه آتش‌سوزی

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آتش سوزی اراضی بادامستان شهرستان طارم خبر داد.

عباس لطفی جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،گفت: مراتع بادامستان شهرستان طارم ساعت ۱۴ امروز طعمه حریق شد.

او افزود: نیرو‌های ستادی و شهرستانی اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری استان، استانداری، فرمانداری، سپاه، ارتش، هلال احمر برای اطفاء حریق در محل حاضر شده اند.

لطفی با بیان این که تلاش‌ها برای اطفاء آتش همچنان ادامه دارد، علت آتش سوزی را عمدی اعلام کرد.

او همچنین از جوامع محلی خواست تا برای جلوگیری از گسترش آتش به نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل به منظور اطفاء حریق کمک کنند.

لطفی همچنین گفت: دو نفر از نیروهای وظیفه یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی زنجان هنگام اطفاء حریق به علت شیب بالای منطقه دچار حادثه شدند که با کمک نیروهای امداد هلال احمر به بیمارستان شهرستان آب بر منتقل شدند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود، با همکاری جوانع محلی پیش بینی می‌شود تا یک ساعت آینده آتش مهار شود.

او در خصوص وسعت آتش سوزی هم گفت:جزئیات این حادثه پس از مهار آتش و بررسی جزئیات آن اعلام خواهد شد.

لطفی با اشاره به اینکه امدادرسانی همچنان ادامه دارد، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا یک ساعت دیگر آتش مهار شود.

حضور نیرو‌های امدادی دستگاه‌های اجرایی و همچنین ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در طارم/ وسیع بودن منطقه آتش‌سوزی

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی شامل جهاد کشاورزی، شورا‌های شهر، مدیریت بحران، هلال احمر، منابع طبیعی و بخشداری برای مهار آتش‌سوزی گسترده در طارم وارد عمل شده‌اند، گفت: همچنین نیرو‌های نظامی شامل نیروی انتظامی، سپاه و ارتش نیز وارد عمل شده و در حال مهار آتش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه به علت گستردگی آتش‌سوزی شخص استاندار، معاون عمرانی استاندار و برخی از مسئولان بلندپایه استان در منطقه حضور دارند، تصریح کرد: هنوز برآوردی از منطقه‌ای که دچار حریق شده نداریم، اما آتش‌سوزی به حدی گسترده است که برای مهار آن همه نیرو‌های امدادی وارد عمل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های امدادی شامل جهاد کشاورزی، شورا‌های شهر، مدیریت بحران، هلال احمر، منابع طبیعی و بخشداری برای مهار آتش‌سوزی وارد عمل شده‌اند، گفت: همچنین نیرو‌های نظامی شامل نیروی انتظامی، سپاه و ارتش نیز وارد عمل شده و در حال مهار آتش هستند.

سلیمی با اشاره به اینکه تعدادی نیرو نیز از شهرداری زنجان و آتش‌نشانی برای مهار آتش کمک می‌کنند، گفت: گستره آتش‌سوزی بالا بوده و به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و از طرفی وزش باد کار اطفا سخت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه این آتش‌سوزی در منطقه بادامستان طارم رخ داده است، گفت: در برخی از مناطق که آتش به سمت روستا‌ها در حال پیشروی بود، مهار شده است.

اعزام ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی زنجان برای اطفای طریق در طارم
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان از اعزام ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی زنجان برای اطفای حریق در طارم خبر داد.

اعزام ۱۰ اکیپ آتش‌نشانی زنجان برای اطفای طریق در طارم

حسن غفاری مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه ۳۸ نفر از نیرو‌های آتش‌نشانی در قالب ۱۰ اکیپ به منطقه اعزام شدند، اضافه کرد: این نیرو‌ها به همراه رئیس سازمان آتش‌نشانی، معاون عملیات آتش‌نشانی و معاون خدمات شهری به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: همچنین از شهرستان طارم نیز چند اکیپ آتش‌نشانی برای اطفای حریق به کمک نیرو‌های امدادی حاضر در منطقه اعزام شده‌اند.

غفاری با اشاره به اینکه به علت وزش باد شدید در منطقه مهار آتش دشوار شده است، اضافه کرد: به همین علت نیرو‌های کمکی از زنجان به منطقه اعزام شدند.

برای امدادرسانی در منطقه تعدادی از نیرو‌های خدمات شهری شهرداری زنجان نیز به منطقه آتش‌سوزی بادامستان طارم اعزام شده‌اند.

از ظهر امروز آتش‌سوزی در بادامستان طارم آغاز شده و به علت گستردگی آتش‌سوزی و وزش باد اطفای آن دشوار شده است تا آنجا که شخص استاندار، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و معاون استاندار نیز در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/ ک /پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.