رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه:

امروز در بالاترین سطح شرایط سیاسی بین ۲ کشور ایران و سوریه هستیم

کاشفی گفت: امروزه در بالاترین سطح شرایط سیاسی بین ۲ کشور (ایران و سوریه) هستیم و باید تلاش کنیم که شرایط اقتصادی هم به این سطح برسانیم.

امروزه در بالاترین سطح شرایط سیاسی بین دو کشور ایران و سوریه هستیم به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کیوان کاشفی رئیس کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه دز نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که امروز۲ مهر در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد اظهار کرد: امروزه در بالاترین سطح شرایط سیاسی بین ۲ کشور( ایران و سوریه) هستیم و باید تلاش کنیم که شرایط اقتصادی را هم به این سطح برسانیم.

کاشفی با تاکید بر اینکه روابط سیاسی بین دو کشور ایران و سوریه مناسب است اظهار کرد: این در حالی است که روابط اقتصادی بین دو کشور چندان رضایت بخش نیست و باعث شده که با ایده های اقتصادی ۲ کشور فاصله داشته باشد.
 
به گفته این مقام مسول طی یکسال گذشته اقدامات خوبی برای توسعه اقتصادی بین ۲ کشور انجام شده و این امر یک پیام نوید بخش است. به عنوان نمونه سفر معاون اول رئیس جمهور با وزیر سوریه و تفاهم نامه های مفصلی که به امضای دو طرف به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: بلژیک به کانال مالی اینستکس پیوست

کاشفی از نیاز بانک اطلاعاتی کشور سوریه خبر داد و گفت: این امر می طلبد که با قوانین ۲ کشور آشنا شویم که البته مشارکت در بحث ها و جلسات نمونه ای از این امر است‌.

این مقام مسئول با اشاره‌به اینکه طی ۸ ماهه گذشته رفت و آمدهای اقتصادی خوبی بین ۲ کشور صورت گرفته است گفت: برگزاری نمایشگاه که در سوریه برگزار شد و موجب شد که حضور فعالان اقتصادی در این نمایشگاه ۴ برابر شود.

کاشفی با تاکید بر اینکه  در حوزه انرژی وپتروشیمی ارتباط دو سویه چندان خوشایند نبود تصریح کرد:  این ارتباط می تواند سکوی خوبی برای افزایش تعاملات ۲ کشور باشد.
 
وی در پایان گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در روابط اقتصادی در حوزه های پروژه های هوایی و گردشگری صورت گرفته است.
.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار