روسیه: آمریکا برای توافق با ایران باید امتیاز بدهد

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا نباید فقط به فکر گرفتن امتیاز باشد بلکه برای توافق با ایران باید امتیاز بدهد.

روسیه: آمریکا برای توافق با ایران باید امتیاز بدهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفکس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد آمریکا نباید فقط به فکر گرفتن امتیاز باشد بلکه برای توافق با ایران باید امتیاز بدهد.

ریابکوف گفت: «ایالات متحده نباید فقط سلب (امتیاز) کند، بلکه باید به ایران چیزی بدهد تا بتواند با آن توافق کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد در سخنرانی روز سه شنبه خود در سازمان ملل درباره ایران صحبت خواهد کرد.

ترامپ گفت: «در حال حاضر ما فشار زیادی بر آن‌ها وارد می‌کنیم، فشار بسیار بیشتر از آنچه آن‌ها تاکنون داشته اند.»

در همین حال ۳ کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای مشترک درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان مدعی شدند: «واضح است که ایران مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی است.» این در حالیست که انصارالله یمن حمله پهپادی هفته گذشته به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان را برعهده گرفته است.

آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد. این اقدام دولت آمریکا پس از یک سال «صبر راهبردی» ۱۸ اردیبهشت امسال با اعلام رسمی رئیس‌جمهور کشورمان برای کاهش گام به گام تعهدات برجامی ایران روبه‌رو شد.

ایران در نخستین گام اقدام برجامی خود محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را کنار گذاشت و ۱۶ تیرماه نیز ضمن انتقاد از «وقاحت سیاسی اروپا» گام دوم را برداشت. با این حال ایران هنوز تحت تاثیر فشار‌های آمریکا قرار نگرفته است و اخیرا به طور رسمی آغاز گام سوم خود در کاهش تعهدات خود در برجام را در واکنش به عدم اقدام اروپا در مقابل نقض برجام از سوی واشنگتن در پیش گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
خدایا روسا میفهمن بعضی از غربزده های داخلی چوب حراج زدن به داراییهای ملت
آخرین اخبار