رئیس سازمان خصوصی سازی:

مدیریت هپکو به خصوصی سازی محول شده است

صالح گفت: تا زمانی که قرارداد واگذاری هپکو به صورت قانونی فسخ شود این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی و مدیر منصوب از طرف این سازمان اداره خواهد شد.

...به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  صداوسیما، علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به آخرین تحولات شرکت هپکو بیان کرد: شرکت هپکو پیش از این افتخارات بسیاری در تولید داشته، اما متاسفانه پس از واگذاری با مشکلاتی رو به رو شده، ​ برنامه جدی ما این است که این شرکت را دوباره به ریل بازگردانیم.

او گفت: روز گذشته در سیصدو پنجاه و دومین جلسه هیئت واگذاری قرار شد تا به صورت علی الحساب از طریق تسهیلاتی که از بانک ملی دریافت می‌شود ۲ ماه حقوق معوق کارکنان، حداکثر تا اواسط هفته آینده پرداخت شود و از همین امروز مدیریت این شرکت به مدیری که از طرف سازمان خصوصی سازی تعیین شده انتقال یابد.

صالح افزود: هم اکنون با رضایت سهامدار فعلی هپکو، ​ این شرکت از این سهامدار باز پس گرفته شده و ایشان دیگر هیچ دخل و تصرفی در مدیریت این شرکت ندارند و تا زمانی که قرارداد واگذاری هپکو به صورت قانونی فسخ شود این شرکت توسط سازمان خصوصی سازی و مدیر منصوب از طرف این سازمان اداره خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۳ خریدار منتظر برگزاری جلسه تعیین تکلیف هپکو/ امروز و فردا سرانجام هپکو مشخص می شود


رئیس سازمان خصوصی سازی تاکید کرد: پس از فسخ قرارداد، سازمان خصوصی سازی حتما حسابرسی ویژه‌ای را انجام خواهد داد تا مشخص شود که مالک فعلی در زمان مدیریت خود اموال این شرکت را به فروش نگذاشته باشد و در صورتی که معلوم شود در اموال شرکت هپکو تغییراتی ایجاد شده بازپرداخت آن حتما از مالک فعلی مطالبه خواهد شد.

او افزود: در جلسه دیروز هیئت واگذاری، مصوب شد که برای سرپا شدن شرکت هپکو به غیر از تغییر مدیریت و تغییر مالکیت این شرکت، ​کمیته‌ای تشکیل شود تا در واگذاری بعدی، این شرکت تنها به اشخاصی واگذار شود که قبلا فعالیت در این زمینه را داشته باشند ضمن اینکه قرار شده است که به هیچ وجه این شرکت به شخص حقیقی واگذار نشود و فقط به شرکت‌های حقوقی قابل واگذاری باشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: باید تاکید کرد که در سنوات گذشته این شرکت دارای زیان انباشه بسیاری شده، اما ما باز هم مصر هستیم تا شرکت را پس از این به نوعی واگذار کنیم که برای مثال در عرض شش سال فعالیت مالک جدید امکان تسویه این زیان انباشه وجود داشته باشد و حتما با مالک بعدی در قراردادی مشخص می‌کنیم که ما انتظار داریم این شرکت به سوددهی برسد ضمن اینکه پس از این، از طریق یک سامانه جامع مدیریتی، ​ماهانه گزارش‌های مالی شرکت هپکو توسط سازمان خصوصی سازی بررسی خواهد شد.

صالح ادامه داد: کارگران شرکت هپکو مطمئن باشند که در ۲۰ روز آینده، قرارداد با مالک فعلی، فسخ خواهد شد و این مدت هم به این دلیل است که انتقال مالکیت با توجه به بورسی بودن سهام هپکو، کمی زمان می‌برد.

انتهای پیام/

کارگران شرکت هپکو مطمئن باشند که در ۲۰ روز آینده، قرارداد با مالک فعلی، فسخ خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
بغير از اينكه چيزي نفروخته باشن وام مام هم نبايد به اسم كار توليدي گرفته باشن
آخرین اخبار