آیت الله فلاحتی:

نماز، رافع پریشانی‌ها است

آیت الله فلاحتی در جلسه هفتگی تفسیر قرآن با بیان اینکه تکرار تسبیح خدا موجب رشد معنوی انسان می‌شود، گفت: نماز، رافع پریشانی‌ها است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه‌های ۹۸ و ۹۹ سوره حجر قرآن گفت: خدای متعال در این آیه‌ها به پیامبر (ص) فرمود: پس پروردگارت را تسبیح و حمد بگو و از سجده کنندگان باش و پروردگارت را عبادت کن تا مرگ تو را فرا رسد.

او به دستور خدای متعال به پیامبر (ص) در مواجه شدن با مشکلات اشاره کرد و افزود: خداوند متعال ۳ دستور داد که موجب تسلی و آرامش دل پیامبر (ص) شد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه تسبیح خدای متعال نخستین دستوری بود که موجب آرامش دل پیامبر (ص) شد، اظهار داشت: تسبیح و ذکر خدای متعال دل انسان را به آرامش می‌رساند.

آیت الله فلاحتی به وجود شرح صدر در پیامبر (ص) توسط خدای متعال اشاره کرد و گفت: داشتن شرح صدر یا همان سعه صدر نیاز اولیه همه کسانی است که می‌خواهند رهبری جمعیتی را به عهده بگیرند.

او با بیان اینکه وجود شرح صدر در رهبر معظم انقلاب موجب شده، امید تمام رهبران شیعی در دنیا به ایشان باشد، افزود: انسانی که می‌خواهد مسئولیت کلان اجتماعی را به عهده گیرد، ابتدا باید بار مسئولیت را درک کرده و شرح صدر در خود ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: تسبیح و ذکر خدای متعال از ضرورت‌های اولیه تمام رهبران الهی و کسانی است که می‌خواهند حداقل مسئولیت‌های اجتماعی را در جامعه به عهده بگیرند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه نماز، رافع پریشانی هاست، اظهار داشت: هر زمان پیامبر (ص) در زندگی از موضوعی پریشان و ناراحت می‌شد، نماز می‌خواند.

او آغاز و انجام نماز را ذکر خدا عنوان و تصریح کرد: هیچ ذکری بالاتر از نماز نیست و قلب در سایه نماز آرام می‌گیرد، ضمن اینکه نماز سبب تسلی و آرامش دل انسان است.

انتهای پیام/ع

هیچ ذکری بالاتر از نماز نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.