کنترل رایانه و گوشی با قدرت ذهن

این شرکت CTRL-labs نام دارد و در نیویورک فعالیت می‌کند. تخصص این شرکت کمک به انسان‌ها برای کنترل رایانه‌ها و گوشی‌ها با استفاده از قدرت مغز است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فیس بوک روز گذشته از خرید یک شرکت نوپا خبر داد که فناوری خاصی برای کنترل ذهنی رایانه‌ها و گوشی‌های تلفن همراه ابداع کرده است.

کنترل رایانه و گوشی با قدرت ذهن///گلی

این شرکت CTRL-labs نام دارد و در نیویورک فعالیت می‌کند. تخصص این شرکت کمک به انسان‌ها برای کنترل رایانه‌ها و گوشی‌ها با استفاده از قدرت مغز است.

این شرکت نوپا به واحد ریالیتی لبز فیس بوک ملحق می‌شود که وظیفه فعلی آن تولید عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده است. به گفته منابع مطلع ارزش قرارداد دو طرف رقمی مابین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار است. البته سخنگوی فیس بوک رقم قرارداد یادشده را زیر یک میلیارد دلار اعلام کرده است.

ایده اولیه CTRL-labs تولید مچ بندی است که افراد با استفاده از آن بتوانند کلیه وسایلشان را کنترل کنند و دیگر نیازی به استفاده از دست یا لوازم جانبی دیگر برای ورود داده به رایانه‌ها و گوشی‌ها و کاربرد آن‌ها نداشته باشند. در واقع این مچ بند فکر افراد را دریافت کرده و برای اجرا به وسیله مورد نظر منتقل می‌کند.

توضیح بیشتر اینکه سلول‌های عصبی نخاع افراد وظیفه ارسال سیگنال‌های الکتریکی را به عضلات دست بر عهده دارند و به آن‌ها برای حرکت به جهت‌های مختلف یا کلیک کردن با موس یا فشردن دکمه‌ای خاص دستور می‌دهند. مچ بند یادشده از سیگنال‌های مذکور رمزگشایی می‌کند و آن‌ها را به سیگنالی دیجیتال و قابل درک برای خود مبدل می‌کند که تحولی اساسی در سبک زندگی دنیای دیجیتال ایجاد می‌کند.

CTRL-labs در سال ۲۰۱۵ توسط توماس ریردان و پاتریک کیفوش تاسیس شد که هر دو در مقطع دکترای رشته علوم عصبی از دانشگاه کلمبیا فارغ التحصیل شده اند. ریردان سابقه کاری و مدیریتی طولانی در مایکروسافت دارد.

منبع : مهر

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رایانه ، گوشی هوشمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار