در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولین سرمایه برای ایجاد اشتغال سرمایه مردم است/اجرا شدن ۳۰ تا ۵۰ هزار طرح اشتغالزایی در سراسر کشور

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت گفت: اولین سرمایه برای ایجاد اشتغال سرمایه‌های مردم هستند.

محمود عسکری آزاد رئیس هیئت مدیره  بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  اظهار کرد: اکنون به ازای هر ۳.۳ نفر یک نفر در کشور شاغل است.

عسکری آزاد گفت: اگر ما شاهد افزایش تعداد شاغلین در کشور باشیم، عدالت توسعه پیدا می‌کند و رفاه اجتماعی و اقتصادی ایجاد می‌شود.

رئیس هیئت مدیره بنیاد برکت با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات کشور پایین بودن بهره‌وری نیروی کار است، گفت: اشتغال در کشور موجب مهاجرت می‌شود و ظرفیت‌های ایجاد اشتغال در مناطق برخوردار شکل می‌گیرد و مناطقی که توسعه یافته‌اند نیز توسعه‌یافته‌تر خواهند شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت افزود: عدم اشتغال موجب این شده است که اشتغال روستایی از ۷۵ درصدی به ۲۵ درصد کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال به موضوع جمعیت توجهی نداشته‌ایم و تنها توجیه اقتصادی و فنی را برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته‌ایم، گفت: علت اینکه مردم در روستاها ساکن نمی‌شوند این است که کار، شغل و درآمد ندارند.

عسکری آزاد عنوان کرد: ما برای این موضوع هیچ طرح و برنامه‌ای نداشته‌ایم و در ۳۰ سال گذشته تنها به تخصیص منابع مالی برای توسعه اشتغال توجه داشته‌ایم.


بیشتر بخوانید:  شبکه مردمی تولید راه‌اندازی می‌شود


وی افزود: خوشبختانه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد برکت به موضوعی مهم‌تر از ایجاد اشتغال پرداخته‌اند و راهکارهایی با مطالعات کارشناسان برای ایجاد اشتغال پایدار را اجرایی کردند و امروز با اقدامات علمی و مطالعات کارشناسی اشتغال پایدار ایجاد کرده‌ایم.

رئیس هیات مدیره بنیاد برکت با بیان اینکه با حرف، سخنرانی و نمایش نمی‌توان ایجاد اشتغال کرد، گفت: با اختصاص منابع بدون هدف نیز نمی‌توانیم کاری را به پیش ببریم و ایجاد اشتغال، توسعه آن و محرومیت‌زدایی تنها با ایجاد اشتغال بر پایه ظرفیت‌های اجتماعی، فیزیکی، طبیعی و مالی امکانپذیر است.

عسکری‌آزاد تصریح کرد:‌ اولین سرمایه برای ایجاد اشتغال سرمایه‌های مردم است و مردم می‌توانند کار نو و جدید انجام دهند و ظرفیت یک فرد به اجتماع تبدیل می‌شود.

او با بیان اینکه ۴۵۰ نفر تسهیل‌گر در۶ هزار روستا فعالیت می‌کنند، گفت: در حدود ۶ ماه با تسهیل‌گران مبتدی ۱۰ هزار طرح را اجرایی کردیم و تمام طرح‌ها نیز مستند در سامانه اشتغالزایی به ثبت رسیده است.

عسکری آزاد گفت: امسال نیز ۳۰ تا ۵۰ هزار طرح اشتغالزایی را در سراسر کشور اجرایی می‌کنیم.

انتهای پیام/

فعالیت ۴۵۰ نفر تسهیل‌گر در۶ هزار روستا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار