افزایش ۳۸ برابری ورود گردشگران خارجی به کشور

وزیر میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون چهار میلیون نفر گردشگر وارد کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳۸ برابری گردشگران خارجی به کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: بازار‌های گردشگری در دنیا جا به جا شده، اما برنامه‌ریزی خوبی کرده‌ایم تا بتوانیم در بُعد منطقه‌ای، گردشگر جذب کنیم و در این رابطه ویزای کشور‌های عمان و چین لغو شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: به رغم تهدیدات و مولفه‌های بدی که اثرات منفی در حوزه گردشگری دارند و تنش‌آفرینی آمریکایی‌ها و کاهش پروازها، در سال ۹۷ رشد گردشگری را شاهد بودیم.

وی گفت: البته از فشار حداکثری تحریم‌ها عبور کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم سهم گردشگری در اقتصاد کشور افزایش پیدا کند.

مونسان با اشاره به سفر خود به استان کرمان گفت: مدتی کرمان جزو برنامه‌های سفر بود که خوشبختانه در هفته جهانی گردشگری با همت جامعه هتل‌داران موفق به انجام این سفر شدیم.

او افزود: برنامه‌های هفته گردشگری به صورت غیر متمرکز اجرا می‌شود تا زنجیره گردشگری به نقاط مختلف کشور برود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امروز از مناطق مختلف گردشگری استان کرمان بازدید می‌کند.

قرار گرفتن هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی، دیار کریمان را به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

انتهای پیام /س

ورود چهار میلیون نفر گردشگر از ابتدای سال جاری تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.