روزنامه‌نگار فرانسوی در ارزیابی سخنان دیروز حسن روحانی تصریح کرد؛

اروپایی‌ها به ایران وعده می‌دهند، اما قادر به عمل نیستند

روزنامه‌نگار فرانسوی در ارزیابی سخنان رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، موضع اروپا در قبال کشورمان را مورد بررسی قرار داد.

اروپایی‌ها به ایران وعده می‌دهند، اما قادر به عمل نیستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «هارولد هیمان» روزنامه‌نگار فرانسوی معتقد است، سه کشور بزرگ اروپا وعده‌هایی را به رئیس‌جمهور ایران داده‌اند، اما قادر نیستند به وعده‌هایشان عمل کنند.

هارولد هیمان در ارزیابی سخنان رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العربیه ضمن بیان این مطلب درباره دلیل ناکامی فرانسه، آلمان و انگلیس در عمل به وعده‌هایشان گفت: درست است که دونالد ترامپ سعی می‌کند از اموری که می‌تواند به روابط میان او با آنگلا مرکل، امانوئل مکرون و بوریس جانسون ضربه بزند پرهیز می‌کند, اما هم زمان حاضر نیست از خواسته‌هایش از ایران کوتاه بیاید.

مجری العربیه پرسید، آیا این نگرانی وجود دارد که ایران در ترغیب کشور‌های غربی مثل فرانسه، جهت تلاش برای امضای توافقنامه‌ای دیگر، موفق عمل کند؟

هیمان گفت: چنین احتمالی وجود دارد زیرا امانوئل مکرون، بوریس جانسون و آنگلا مرکل تلاش می‌کنند وعده‌های متعددی به روحانی بدهند، البته این افراد قادر نیستند به وعده‌هایشان وفا کنند به این دلیل که دونالد ترامپ حاضر نیست کوتاه بیاید.

هیمان درباره موضع فرانسه که از یک سو ایران را مسئول حمله به تاسیسات نفتی عربستان دانسته و این اقدام را محکوم کرده است و از سوی دیگر همچنان برای ترغیب ایران به مذاکره با آمریکا تلاش می‌کند، گفت: در مواضع فرانسه تناقض دیده می‌شود، در دیپلماسی کنونی فرانسه اصل این است که بتواند میانجی شود، فرانسه هم‌پیمان آمریکاست، اما در پیشبرد اهداف، روش خاص خود را دارد، این روش از طریق رایزنی مداوم با حسن روحانی در حال انجام شدن است، اما تاکنون نتیجه‌ای نداشت، در مقابل گویا تلاش‌های مکرون تا حدودی سبب آرام‌تر شدن دونالد ترامپ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
با اینکه دولتهای اروپایی موقعیت خوب اقتصادی و علمی و حتی نظامی بهره می‌برند ولی متاسفانه مث حکومت‌های استعماری عمل می‌کنند و در عمل قدرت و نقش خودشان رو در جوامع بین المللی حقیر نشان میدن و کل اروپا به اندازه یمن هم توانایی اراده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
دیگر اروپا طرف مذکر نباید باشد .
روسیه .چین و آمریکا .
روسیه وچین بخاطر اراده سیاسی وپایبند بودن به تعهدات .
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۴ مهر ۱۳۹۸
غیر کشورهای آسیایی مذاکره نداریم. و در مورد اروپا و آمریکا تنها در مورد تجارت و همزیستی و بهتر زیستی و حقوق بشری و روابط بین جوامع برقرار خواهیم کرد در امنیت و دفاع از حاکمیت و در راهبرد اهداف نظامی و دفاعی و قدرتی هیچ مذاکره ای نخواهیم داشت و بایست ارز آسیایی بسیار قدرتمندتر از ارز اروپایی و آمریکایی قرار بگیره و اروپا حقشونه حقیر بمانند
آخرین اخبار