چرا نان در تهران گران شد؟

سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران گفت: قیمت آرد نانوایی‌های دولتی و آزاد تغیری نکرده است و دلیل افزایش یا اصلاح نرخ نان، افزایش قیمت آب، برق، دستمزد‌ها و سایر هزینه‌های سربار واحد‌های نانوایی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  عزیز الله افضلی اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت نان در پنج سال گذشته تغییری نداشته است قیمت این محصول با تصمیم دولت افزایش یافت و اصلاح شد و نرخ‌های جدید به اتاق اصناف و اتحادیه‌ها ابلاغ گردید.

چرا نان در تهران گران شد؟

وی با بیان اینکه قیمت‌های جدید نان از ابتدای مهرماه لازم الاجرا است افزود: طرح نظارتی در این راستا از امروز ۴ مهرماه با همکاری تعزیرات حکومتی، بازرسی اتاق اصناف و نمایندگان اتحادیه‌های نانوایان سنتی در دستور کار قرار دارد تا قیمت و وزن این محصول در نانوایی‌ها کنترل شود و با متخلفان برخورد گردد.

سرپرست نظارت و بازرسی سازمان صنعت و معدن استان تهران ادامه داد: میزان جرائم احتمالی نانوایان به دلیل گران‌فروشی یا کم‌فروشی ۲ تا ۵ برابر تخلف و بر اساس آرد دریافت شده محاسبه می‌شود.

وزن نان‌های سنتی افزایش یافت

وی تصریح کرد: وزن نان‌ها در نرخ نامه اعلامی به واحد‌های صنفی افزایش یافته است و امیدواریم با اصلاح قیمت‌ها، نان با کیفیت‌تری به دست مصرف‌کنندگان برسد.

افضلی با تأکید بر عدم افزایش قیمت نان در ۵ سال گذشته گفت: قیمت آرد اختصاصی به نانوایی‌های دولتی و آزاد تغیری نکرده است و دلیل افزایش یا اصلاح قیمت نان، افزایش قیمت آب، برق، دستمزد‌ها و سایر هزینه‌های سربار واحد‌های نانوایی است.

یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیشتر در نشست ستاد تنظیم بازار استان خبر از تغیرات قیمت نان در تهران داد و گفت: در بخش نانوایی‌های یارانه‌پز، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به‌قیمت یک‌هزار تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، یک‌هزار و ۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به‌نرخ ۳۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: وزن چانه برای بربری ۵۱۰ گرم، سنگک ۵۶۰ گرم، تافتون ۲۳۰ و لواش ۱۴۰ گرم باشد.

صادقی قیمت‌های جدید را برای نانوایی‌های آزادپز نیز با قیمت گندم ۹۰۰ تومانی اعلام و تشریح کرد: قیمت بربری در این نانوایی‌ها با آرد یک‌هزار و ۲۳۰ تومانی به‌قیمت یک‌هزار و ۵۰۰ تومان، سنگک با آرد یک‌هزار و ۱۷۰ تومانی به‌نرخ یک‌هزار و ۸۰۰ تومان، تافتون با آرد یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی به‌قیمت ۸۵۰ تومان و لواش با آرد یک‌هزار و ۲۰۰ تومانی به‌نرخ ۴۵۰ تومان عرضه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وزن چانه در نانوایی‌های آزادپز برای بربری باید ۵۸۰، سنگک ۶۵۰، تافتون ۲۸۰ و لواش ۱۷۰ گرم لحاظ شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار