رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور خبر داد؛

آسفالت پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: راهداری تا پایان سال ۱۳۹۹ پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور را آسفالت می‌ کند.

پنج هزار کیلومتر راه روستایی در کشور  آسفالتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالهاشم حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در حاشیه سفر وزیر راه و شهرسازی به شهرستان سرخس در شمال شرق خراسان رضوی گفت: دو هزار کیلومتر از این راه‌های روستایی تا پایان امسال و سه هزار کیلومتر باقی مانده آن تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد که بیشتر این راه‌ها در استان‌های کم برخوردار و دارای کمترین راه‌های روستایی به بهرداری می‌رسد.

او تصریح کرد: هدف از این اقدام تحول در راه‌های روستایی به عنوان قطب جا به جایی و تبادل محصولات کشاورزی است تا از این طریق کمکی به بهبود و رونق زندگی و کسب و کار روستایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برخی انتقادات در خصوص افزایش سوانح در جاده‌های روستایی به خاطر آسفالت شدن آن‌ها گفت: این که استفاده نادرست از ابزاری موجب تصادف شود نمی‌تواند دلیلی برای استفاده نکردن آن در کشور شود لذا آسفالت جاده‌های روستایی نمی‌تواند به این دلیل متوقف شود.

حسن نیا افزود: ساخت راه‌های روستایی بر اساس مشخصات فنی با ایجاد فرایند کنترل در رفتار رانندگان این مسیر‌ها باید انجام شود و اگر نقصی در این زمینه وجود دارد باید با اقدام مشترک با پلیس راه برطرف شود.

صبح امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی به همراه تعدادی از مسئولان این وزارتخانه، مدیران کل راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی و فرماندار سرخس از منطقه ویژه اقتصادی سرخس واقع در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد، پل تازه تاسیس مرز ایران و ترکمنستان و تاسیسات گمرک و مرزی این شهرستان بازید کرد و در ادامه این سفر وزیر راه از پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز نیز بازدید می‌کند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

راهداری پنج هزار کیلومتر راه روستایی را در کشور آسفالت می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.