استقامت، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت‌های درونی سه درس مهم دوران دفاع مقدس

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: استقامت، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت‌های درونی درس‌های مهم دوران دفاع مقدس است و تنها تکیه بر این سه ظرفیت است که شرایط را برای توسعه کشور فراهم می‌کند.

استقامت، تبعیت از ولایت و تکیه بر ظرفیت‌های درونی سه درس مهم دوران دفاع مقدسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سردار یعقوب علی نظری فرمانده سپاه امام رضا علیه السلام در همایش بسیجیان، رزمندگان و پیشکسوتان گناباد، گفت: سه عامل محاسبات دشمنان را برهم زد که اولین مولفه قدرت اعتقادی و معنوی مردم انقلابی نظام اسلامی، دوم نقش رهبری امام (ره) و سومین مولفه مردم پایبند به آرمان‌های امام و انقلاب اسلامی بودند که سبب شد دشمنان به اهدافشان نرسند.

او افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند دفاع مقدس جنگ نیست، بلکه گنجی است که سال‌ها باید بنا بر نیاز‌ها و شرایط از آن برداشت کرد  و این فرهنگ و تجربه، سال‌ها برای این ملت قابل استفاده است.

او تصریح کرد: بر اساس اعتقادات دینی، شواهد، قرائن و تجربه‌هایی که ظرف ۴۰ سال حیات پربرکت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دست آورده ایم، تنها راه مقابله با آمریکا مبارزه است.

سردار نظری با بیان این که امروز راه، راه مبارزه در مقابل کفر و استکبار است، گفت: باید به حدی از استقلال و اقتدار برسیم که قدرت‌های بیگانه روی ما حساب کنند و علیرغم اینکه آن‌ها به خون ما تشنه اند باید با آن‌ها با غرور شهدایی و رزمنده‌ای برخورد کرد.
او افزود: میل به مذاکره، وابستگی و تعلق خاطر است و راه ما همان راهی است که در این ۴۰ سال طی شده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی با اشاره به این که امروز موشک‌های ما برخاسته از فکر و فرهنگ دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: آمادگی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر ارتقا یافته و هم اینک نسبت به دوران دفاع مقدس قابله مقایسه نیست.

او اظهار کرد:اگر ایران اسلامی امروز در موضع اقتدار قرار دارد، مدیون خون شهدا و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ح. ت

دفاع مقدس علاوه بر حفظ نظام، تولید فرهنگ و تجربه داشت

برچسب ها: سپاه ، رهبر انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.