کاهش معضلات تولید شکر با فعالیت شرکت توسعه نیشکر در خوزستان

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کاهش معظلات شکر را مستلزم فعالیت شرکت توسعه نیشکر در خوزستان دانست.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اشتغالزایی در خوزستان یکی از نیاز‌های اساسی کشور است که خوشبختانه به واسطه اجرای طرح توسعه نیشکر در این استان ایجاد شده است.

او با اشاره به کاهش واردات شکر افزود: از زمانی که شرکت توسعه نیشکر در خوزستان آغاز به کار کرد از معضلات تولید شکر کاسته شد و وابستگی به واردات این محصول استراتژیک نیز کمتر شد.

ناطق نوری بیان داشت: گام‌های شرکت توسعه نیشکر در تامین شکر کشور در جهت خودکفایی قابل تقدیر است و در این زمینه باید از مجموعه مدیران و کارگران این کارخانه تقدیر و تشکر شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: تنوع محصولات تولید شده در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزایش یافته است. همچنین در این شرکت از ضایعات گیاه نیشکر نیز به صورت بهینه استفاده و محصولات جانبی فراوانی از جمله الکلپ، خمیرمایه، شکر دارویی، خوراک دام و ... تولید می‌شود و به مصارف مختلف می‌رسد.

این مقام مسئول گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بنیانگذار طرح توسعه نیشکر در خوزستان بود که امروزه شاهد برکات و ثمرات این طرح برای مصارف داخلی در ابعاد مختلف و در حوزه صادرات و ارزآوری برای کشور هستیم.

انتهای پیام/م

کاهش واردات شکر در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.