۲۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان به زیر کشت نیشکر رفت/پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن شکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان گفت: ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت نیشکر رفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به انجام کشت نیشکر در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون عملیات کشت در حال انجام است و این عملیات حداکثر تا دهه اول مهرماه امسال ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: تلاش می‌شود در چهارچوب برنامه ریزی شده، بتوانیم به وضعیت تولید پایدار در نیشکر برسیم.

ناصری تصریح کرد: علاوه بر بسیج امکانات و پرسنل شرکت برای عملیات کشت امسال در سطح ۲۰ هزار هکتار، به دلیل حجم بالای این عملیات، بیش از ۴ هزار نیروی محلی و روستایی نیز از روستا‌های همجوار کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر از شمال تا جنوب اهواز به کار گرفته شدند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سیل به ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر آسیب وارد کرد، اذعان داشت: ما در یک عملیات سنگین برای جبران خسارات، برنامه‌ریزی افزایش کشت حدود ۵۰ درصدی را انجام دادیم و این عملیات کشت در یک بازه زمانی ۲ ماهه با موفقیت در حال انجام است.

پیش بینی تولید ۴۰۰ هزار تن شکر

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی پیش بینی کرد در سال زراعی جاری، تولید شکر در طرح‌های هفتگانه شرکت از ۳۰۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن برسد و در ۳ سال آینده تولید شکر در واحد‌های هفتگانه کشت و صنعت با رسیدن به شرایط عادی، به رقم ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن برسد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.