مسئول قرار گاه مردمی اربعین استان قم عنوان کرد؛

قرارگاه اربعین قم برای پذیرایی از زائران اربعین آماده می شود

قربانی کرم گفت: قرار گاه مردمی اربعین در سال گذشته پذیرای بیش از ۱۲۱ هزار زائر بود و امسال از ۳۰۰ هزار زائر پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،قربانی کرم مسئول قرار گاه اربعین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: قرار گاه مردمی اربعین در سال گذشته پذیرای بیش از ۱۲۱ هزار زائر بود که بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته امسال از ۳۰۰ هزار زائر پذیرایی خواهد کرد.

او با بیان اینکه دوهزار داوطلب به این زوار خدمت رسانی می‌کنند گفت: فعالیت قرار گاه اربعین از ۵ صفر در مصلای قدس آغاز و تا ۵ ربیع الاول ادامه خواهد داشت.

 قربانی کرم با اشاره به اینکه مصلای قدس روزانه پذیرای ۹ هزار زائر خواهد بود گفت: از این ظرفیت روزانه ۲۵۰۰ نفر خانم و ۶۵۰۰ نفر آقا خواهند بود و در صورتی که حجم زوار بیش از این تعداد باشد زائران به مسجد مقدس جمکران به منظور پذیرایی و اسکان هدایت می‌شوند.

مسئول قرار گاه مردمی اربعین استان با بیان اینکه در ایام پیاده روی اربعین زواری از پاکستان، افغانستان، ترکیه، هند، روسیه، ایرلند، ازبکستان و غیر ه به قم سفر می‌کنند عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این زوار پاکستانی هستند که طبق برآورد صورت گرفته تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار نفر موفق به اخذ ویزا شده اند و احتمالا این آمار تا یک میلیون نفر هم خواهد رسید.

قربانی کرم گفت: تمامی خدمات ارائه شده به زوار رایگان بوده و زائران ایرانی به مدت ۲۴ ساعت و زائران خارجی به مدت ۳ روز می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

مسئول قرار گاه مردمی اربعین استان بر لزوم گسترش پذیرایی از زوار در سطح جامعه تاکید کرد و گفت: این طرح با عنوان باب الحسین برای نخستین بار در سطح استان اجرایی می‌شود و افراد، مساجد و تکایایی که تمایل به پذیرایی از زوار اربعین دارند می‌توانند با مراجعه به قرار گاه مردمی اربعین در مصلای قدس به هر تعداد که تمایل داشته باشند پذیرایی از زائران اربعین حسینی را به عهده بگیرند.

گفتنی است: عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم می‌توانند نذورات نقدی خود را به شماره حساب ۱۰۶۸۸۸۸۸۴ نزد بانک رسالت یا شماره حساب ۱۰۰۴۰۴۰۴۰ نزد بانک شهر و یا شماره کارت ۷۲۸۹۱۱۵۳۷۲۱۱۵۰۴۱ به نام قرار گاه مردمی ستاد اربعین واریز کنند.

انتهای پیام/ح

آمادگی قرارگاه اربعین قم برای پذیرایی از زائران اربعین

برچسب ها: اربعین ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.