سرپرست شهرداری شهربابک گفت: طی دو ماه آینده میدان میوه و تره بار و بازارچه‌ی محله‌ای در شهربابک به بهره برداری می‌رسند.

ایجاد میدان میوه و تره بار در شهربابکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد علی نیک طبع سرپرست شهرداری شهربابک در نشست خبری  امشب با اصحاب رسانه ضمن تشکر از زحمات آذرخت مرشدی شهرداری سابق شهربابک و حمایت‌ها و همکاری‌های اعضای شورای اسلامی این شهرستان گفت: این مردم هستند که کار مسئولان را قضاوت می‌کنند.

او افزود: سالیان سال است که مردم شهربابک درخواست مکانی برای شکستن قیمت میوه را داشته اند.

او تفاوت زیاد قیمت میوه در شهربابک اشاره کرد و اظهار داشت: در شهربابک زمینی به مساحت ۱۸ هکتار در نظر گرفته شده است که فاز یک آن به منظور ساخت میدان میوه و تره بار در حال ساخت می‌باشد و طی دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

نیک طبع از ایجاد بازارچه‌های محلی در شهربابک خبر داد و بیان داشت: شهرداری، صنف و فرمانداری شهربابک خدماتی به این مجموعه ارائه می‌دهد که در ازای آن فروشندگان این بازارچه اقلام و اجناس را ۲۰ درصد زیر قیمت بازار می‌فروشد.

او از پیشرفت ۷۰ درصدی بازارچه محلی شهربابک یاد کرد و ادامه داد: این مجموعه طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و همچنین ساخت بازارچه محله‌ای دوم شهربابک در نقطه دیگری از شهرستان به تازگی آغاز شده است.

نیک طبع با بیان اینکه فرهنگسرای شهربابک با هدف ارتقا سطح کیفی فرهنگ و هنر شهربابک راه اندازی شده است، افزود: با توجه به بودجه‌ی در نظر گرفته شده پیش بینی می‌شود که هنرمندی در شهربابک دغدغه‌ی مالی نداشته باشد.

او با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که ۸۰ درصد از نیاز‌های هنری مردم نیاز به موسیقی است، اظهار داشت: در جلسات آینده نیازسنجی و کلاس‌های مورد نیاز برای فعالیت در ترم پائیز با همکاری خانه هنرمندان در فرهنگسرای شهربابک مشخص خواهد شد.

سرپرست شهرداری شهربابک وضعیت کشتارگاه شهربابک را نابسامان توصیف کرد و اظهار داشت: شهرداری در اولین اقدام کشتارگاه را تحت مدیریت خود قرار داد و نسبت به اصلاح امور اقدام کرد و همچنین در مناقصه پیمانکار جدید مشخص خواهد شد.

او هدف از ایجاد تاکسی بیسیم را ارائه خدمات با سرعت بالاتر و سرویس دهی زیر پنج دقیقه خواند و تصریح کرد: شهروندان در صورت کاهلی، برخورد نامناسب و معطلی بیش از ۵ دقیقه در خطوط شهری با دفتر تاکسرانی شهرداری به شماره ۳۴۱۱۳۰۰۶ تماس بگیرند.

او افزود: شهرداری شهربابک با همکاری باشگاه مس به ساخت دو زمین چمن در ورزشگاه شهدای مس اقدام خواهد کرد.

نیک طبع با اشاره به اینکه تا زمانی که بنده در سمت سرپرست شهرداری شهربابک هستم کارخانه آسفالت شهربابک تعطیل نمی‌شود، اظهار داشت: تعریض خیابان منتظری شهربابک و گلکاری آن ازجمله اقداماتی است که انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز مردم زیبایی سازی شهرستان است، یادآورشد: قرارداد مطالعات آب‌های سطحی شهربابک با همکاری دانشگاه خواجه نصیر برای پائیز انجام می شود.

سرپرست شهرداری شهربابک با بیان اینکه طرح تفصیلی شهربابک در تاریخ ۲۰ تیر ماه ابلاغ شد و به مرجع شهرداری استناد می‌ شود تصریح کرد: این طرح در صورت مغایر بودن با خواسته مردم و شهرداری از طریق کمیسیون ماده ۵ استان بررسی و اصلاح می‌شود.

او اظهار داشت: به دلیل اینکه اعضای شهرداری بر اساس سلیقه و تفسیر‌های متفاوت از ضوابط و قوانین مختلف کار خود را پیش نبرند، سرپرست و نیرو‌های شهرداری کلیه فعالیت‌های خود را با این طرح تطبیق داده اند، هرچند این امر در اوایل کار باعث فشار به پرسنل شهرداری میشد، اما به مرور پایه گذاری این اصل باعث کاهش خلاف و اشتباه خواهد شد.

نیک طبع با اعلام اینکه در طرح جامع تفصیلی جدید برای حل مشکل زمین‌های مزروعی با پیشنهاد مشاور طرح صرفا برای شهربابک کاربری  (ام ۲ و ام ۳) مزروعی پیشنهاد شده است، گفت: با عنایت به اینکه قبلا به هیچ وجه در زمین‌های مزروعی ساخت و ساز ممکن نبود، اما هم اکنون در نقاطی که این کاربری‌ها تعریف شده باشند قابلیت ساز و ساخت طبق ضوابط طرح وجود دارد و این امر باعث افزایش تفکیک و ساخت و ساز در شهربابک خواهد شد که طبیعتا در کاهش قیمت زمین در این شهرستان تاثیر دارد.

انتهای پیام/ح

میدان میوه تره بار شهربابک راه اندازی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار