این بار خودروهای دودزا مقصر آلودگی هوا نیستند

رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: برخلاف باور عامه، بیشتر از خودروهای دود زا و مسائل شیمیایی، ذرات گرد و غبار ورودی به کشور عامل اصلی آلودگی هوا می باشد.

محمد پذیرا رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: عامل اصلی در آلودگی هوا سهم گرد و غبار و ریز گردها می باشند که با وزش باد شدید امروز این پدیده بیشتر خودنمایی کرد.

او تصریح کرد: از ۲۷ شهریور تا به امروز کیفیت هوای مشهد دچار مشکل شده که طی ده روز گذشته وضعیت برای گروه‌های حساس بوده است دوروز اخیر سطح آلودگی هوا برای تمامی گروه‌های سنی حالت خطر اعلام شد.

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت: تعطیلی مدارس امروز بدین جهت بود که سرویس‌های رفت و آمد مدارس ۲۰ درصد آلودگی هوا را شامل می‌شد؛ امروز با وجود تدابیر اندیشیده شده در مورد تعطیلی مدارس شاخص لحظه‌ای آلودگی هوا عدد ۱۸۰ را نشان می‌دهد.

پذیرا افزود: واقعیت این است که اگر امروز مدارس تعطیل نمی‌شد قطعا سطح آلودگی هوا بیشتر از این می بود.

او تصریح کرد: مطالعات و تحقیقات در خصوص اینکه بیشترین سهم آلاینده‌های محیطی در مشهد مربوط به چه اموری است تا ظرف سه ماه آینده تکمیل می‌شود و پس از آن راهکار‌های دقیق در مورد آلودگی هوای مشهد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام//ف. غ

 

عامل اصلی آلودگی هوای مشهد چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.