پرداخت نیمی از تسهیلات کشاورزان سیل زده در قزوین

مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: ۵۰ درصد از اعتبارات مصوب جبران خسارت سیل فروردین ماه در حوزه کشاورزی در قالب تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان آسیب دیده استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین در نشست کارگروه سیل استان گفت: با وقوع سیل در اوایل فروردین ماه، در مجموع هزار و ۴۳۷ پرونده جبران خسارت تهیه شد که از این تعداد به ۴۲۰ پرونده به میزان ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مهدیخانی افزود: تاکنون چهار بانک تجارت، رفاه کارگران، صادرات و ملت در زمینه تخصیص تسهیلات اقدامات لازم و کافی را انجام نداده اند که در این زمینه رایزنی‌های لازم از سوی استانداری در حال انجام است.

او اضافه کرد: با وجود تذکر‌ها و تاکیدات صورت گرفته درباره ارایه تسهیلات به خسارت دیدگان سیل از طریق سفته‌های زنجیره‌ای، اما متاسفانه برخی بانک‌ها واگذاری تسهیلات را مبنی بر ضمانت‌های حقوقی قرار داده اند که این مساله برای بسیاری از روستاییان مقدور نیست.

مهدیخانی با اشاره به اینکه هنوز ابلاغی در باره اعتبارات بند خ ماده ۱۳ به عمل نیامده است، گفت:با توجه به موجودی ۸۰ میلیارد ریالی، ۵۰ میلیارد ریال در اختیار بانک کشاورزی استان برای پرداخت به این بخش تخصیص داده شده است.

*عقد قرار داد با ۱۴۰ پرونده خسارت سیل در بانک‌های عامل قزوین

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن قزوین نیز در این نشست اظهار داشت: از مجموع ۷۷۰ واحد احداث روستایی و ۵۰ واحد شهری به همراه ۲۱۹ واحد تعمیری و ۸۲۰ واحد برای تسهیلات معیشتی ناشی از سیل، تاکنون تنها ۱۴۰ پرونده در شعب بانک‌های عامل منجر به عقد قرارداد شده است.

مجید کشاورز افزود: سقف تسهیلات برای واحد‌های احداثی در شهر‌ها ۵۰۰ میلیون و روستا‌ها ۴۰۰ میلیون ریال، برای واحد‌های تعمیری شهری و روستایی ۱۵۰ میلیون ریال به همراه ۵۰ میلیون ریال بلاعوض و سقف تسهیلات برای معیشت خسارت دیدگان نیز ۱۵۰ میلیون ریال به همراه ۵۰ میلیون ریال بلاعوض ایت.

او با بیان اینکه در استان قزوین حس بازسازی برای واحد‌های مسکونی وجود ندارد، گفت: بانک‌ها هنگام پرداخت تسهیلات از روستاییان طلب ضامن حقوقی می‌کنند که انجام این مساله برای آنان مقدور نیست.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، با پرداخت تسهیلات ویژه روستایی که سهمیه استان امسال چهار هزار واحد در نظر گرفته شده است ضمن بهره مندی روستاییان از این نوع تسهیلات، آمار واحد‌های مقاوم روستایی نیز افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ک

 ۵۰ درصد از اعتبارات مصوب جبران خسارت سیل در حوزه کشاورزی پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار