رییس کل دادگستری قزوین:

وثیقه بانکی واحد‌های تولیدی باید برابر تسهیلات دریافتی باشد

رییس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: وثیقه بانکی از واحد‌های تولیدی باید برابر وام‌های دریافتی و با تایید کارشناسان مربوطه دریافت شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان گفت: وثیقه بانکی از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان که از ستاد تسهیل معرفی می‌شوند باید برابر وام‌های دریافتی و با تایید کارشناسان مربوطه دریافت شود.

حجت الاسلام نورالله قدرتی افزود: موضوع بدهکاری شرکت‌های تولیدی و سرمایه گذاران به بانک‌ها باید به گونه‌ای در فرآیند تسویه حساب قرار گیرد که به اصل تولید و گردش کار سرمایه گذاری لطمه‌ای وارد نکند.

او اضافه کرد: باید در اسرع وقت کارگروهی برای بررسی مشکلات واحد‌های بحران زده زیر نظر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل و واحد‌های بحرانی اولویت بندی شوند.

مقام ارشد قضایی استان گفت: باید مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد تا در زمینه اجرای قانون رفع موانع تولید برای آن‌ها راهکاری اندیشیده شود.

رییس کل دادگستری استان ادامه داد: باید کلیه وام‌های پرداختی به واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی که از ستاد تسهیل معرفی می‌شوند با نظارت بیشتر و دقیق‌تر صورت بگیرد.

حجت الاسلام قدرتی افزود: در پرداخت وام‌ها به شرکت‌های تولیدی نظارت دقیق با هماهنگی و همدلی انجام گیرد تا بخش‌های تولیدی از رکود خارج شوند.

او با بیان اینکه مقررات وحی منزل نیست که قابل تغییر نباشند، اظهار داشت: بانک‌ها باید در پرداخت‌ها با توجه به مشکلات شرکت‌های تولیدی با نظارت دقیق برای اعطای تسهیلات اقدام کنند.

حجت الاسلام قدرتی افزود: متاسفانه بانک اطلاعاتی جامع از واحد‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد در حالیکه با ایجاد آن، می‌توان مسایل و مشکلات واحد‌های صنعتی استان را پیش بینی و در رفع آن‌ها در زمان مشخص تلاش کرد.

او با بیان اینکه وصول مطالبات حق بانک‌ها است، افزود: در شرایط حساس کشور و جنگ اقتصادی با دشمن، قوانین فعلی بانک‌ها همسو با تحقق شعار رونق تولید نیست و باید برخی از آن‌ها را در راستای شعار سال و اقتصاد مقاومتی اصلاح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی افزود: نباید بانک‌ها برای وصول مطالبات خود واحد‌های تولیدی و صنعتی را از چرخه تولید خارج کنند بلکه باید شرایطی را ایجاد کنند که تولیدکنندگان بتوانند با ادامه فعالیت خود معوقات و مطالبات بانکی را پرداخت کنند.

انتهای پیام/ک

باید مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت مجزا مورد بررسی قرار گیرد

برچسب ها: دادگستری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.