برداشت پسته از باغات خوشاب آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: برداشت پسته از ۷ هزار هکتار باغ پسته خوشاب آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: سطح باغ‌های پسته این شهرستان شامل نهال و بارور، یازده هزار و ۸۰۰ هکتار و سطح بارور آن به تنهایی درحال حاضر ۷ هزار و صد هکتار است که نسبت به پارسال ۵۰۰ هکتار افزایش داشته است.

او با بیان اینکه  خوشاب رتبه‌ی سوم استان را در زمینه تولید پسته در اختیار دارد، ادامه داد: امسال پیش بینی برداشت ۲۴ هزار تن پسته از سطح باغات شهرستان را داریم که از این مقدار پسته تولیدی، قسمتی به مصرف تازه خوری می‌رسد و بخش عمده‌ی آن توسط تجار داخلی شهرستان و کشور به کشورهایی، چین و مالزی و سنگاپور صادر می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: پسته‌های برداشت شده توسط ۱۱ ترمینال مجوز دار فرآوری پسته، تبدیل به پسته خشک می‌شود، که ارقام موجود پسته خوشاب عبارت اند از، کله قوچی، احمد آقایی و اکبری که زمان برداشت آن از آخر شهریور تا آخر مهرماه است.

رودسرابی افزود: ترمینال‌های موجود با سرویس دهی در زمینه پوست کنی، شستشو، پوک گیری، خندان کن، نم گیر، خشک کن، درجه بندی و بسته بندی به شکل فصلی برای تعدادی از افراد اشتغال ایجاد کرده اند.

میانگین عملکرد پسته تر در  خوشاب، ۳ تن در هر هکتار می‌باشد.

انتهای پیام//ع. ظ


پیش بینی برداشت ۲۴هزار تنی پسته در خوشاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.