روحانی تماس تلفنی ترامپ را پاسخ نداد

یک رسانه آمریکایی گزارش داد تلاش رئیس‌جمهور فرانسه برای برقراری تماس تلفنی سه‌جانبه میان خود و روسای‌جمهور آمریکا و ایران، با امتناع حسن روحانی شکست خورد.

نیویورکر: روحانی تماس تلفنی ترامپ را بی‌پاسخ گذاشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورکر، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در نشست هفته پیش مجمع عمومی سازمان ملل تلاش کرد تا یک تماس تلفنی سه جانبه را بین خود و روسای جمهور ایران و آمریکا برقرار کند، اما ناکام ماند.

نیویورکر در این گزارش آورده است: عصر روز سه شنبه، ۲۴ سپتامبر، امانوئل مکرون برای دیدار با همتای ایرانی خود به هتل «میلینیوم هیلتون» در خیابان روبروی مقر سازمان ملل در نیویورک رفت. این هتل یکی از سه مکانی بود که رئیس جمهور ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا می‌توانست در آن حضور یابد. مکرون قصد داشت تا یک گفت‌و‌گوی تلفنی سه نفری را با روحانی و ترامپ صورت دهد. 


بیشتر بخوانید: تلاش مکرون برای برگزاری دیدار بین روحانی و ترامپ شکست خورد


به ادعای این نشریه، پیشتر مکرون به همراه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس روحانی را ترغیب به گفت‌وگو با ترامپ کرده بودند و اظهارات آن‌ها در این باره در فیلمی ثبت شده است. رئیس جمهور فرانسه یک مترجم را در میان شماری دیپلمات‌ها و عکاس‌ها برای انتقال حرفهایش به روحانی مامور کرد. مکرون اصرار داشت آن‌ها باید با هم دیدار کنند. 

بنابر این گزارش، ماموریت مکرون در نیویورک این بود که یک توافق شفاهی را از ترامپ و روحانی برای طرح چهار بندی با هدف آغاز گفت‌وگو تضمین کند. رئیس جمهور فرانسه امیدوار بود تا با انجام این مکالمه تلفنی زمینه را برای اولین دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا فراهم آورد.

این نشریه افزود: طرح چهار بندی رئیس جمهور فرانسه خواست همتای آمریکایی او برای بسط مفاد و موضوعات اصلی توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ایران، برجام، را در برمی گیرد. طرحی که ایران را متعهد به محدودیت‌های دائم در ارتباط با برنامه هسته‌ای خود می‌کند. این طرح همچنین به خواست ایران برای لغو تحریم‌هایی که از سال گذشته از سوی آمریکا مجددا اعمال شده، می‌پردازد. بر اساس طرح مکرون تهران قادر به از سرگیری صادرات نفتی خواهد بود. علاوه بر این، طرح مذکور، مسائل منطقه از جمله کمک ایران به پایان جنگ پنج ساله یمن و تعهد به تامین امنیت و آزادی ناوبری در خلیج فارس را شامل می‌شود.  

در بخشی دیگری از گزارش نیویورکر آمده است: ترامپ بار‌ها و بار‌ها علاقه خود را برای دیدار با سران ایران نشان داده است. در نشست‌های سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل وی با ارسال پیام‌های محرمانه از طریق فرانسه خواستار دیدار با همتای ایرانی خود شد. در ماه ژوئیه سناتور رند پال از محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران خواست تا در کاخ سفید با ترامپ دیدار کند. در اواخر اوت نیز در نشست گروه هفت در فرانسه، ترامپ از مکرون خواست تا دیداری را میان او و ظریف صورت دهد.ترامپ در نشست هفته پیش سازمان ملل بار دیگر در جمع خبرنگاران برای ملاقات با سران ایرانی ابراز تمایل کرد. با این حال رئیس جمهور آمریکا همواره مدعی است که مقامات ایرانی مایل به مذاکره هستند.

این نشریه آمریکایی ادامه داد: ایرانی‌ها اعتمادی به ترامپ ندارند. دولت ترامپ چهار روز پیش از ورود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، بانک مرکزی ایران را به فهرست تحریمی خود افزود. رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند واشنگتن باید علنا به لغو تحریم‌ها علیه تهران متعهد شود. روحانی ماه گذشته گفت علاقه‌ای به نشست‌های نمایشی، همانند آنچه که ترامپ با کره شمالی داشته، ندارد. 

نیویورکر در ادامه روایت خود نوشت: وقتی مکرون وارد هتل شد روحانی قبلا برای خواب رفته بود. تماس از سمت رئیس جمهور آمریکا در ساعت ۲۱:۳۰ انجام شد، مکرون گوشی را برداشت، اما روحانی هیچگاه در اتاقش دیده نشد.

همچنین یک دیپلمات فرانسوی به این نشریه آمریکایی گفت: ما چندین ماه در حال کار بوده ایم و در نیویورک تلاش کردیم تا ایران و آمریکا در ازای کاهش تحریم‌ها، تعهدات تازه‌ای را صورت دهند. ما امکان فنی برقراری این تماس را ایجاد کردیم، اما این تماس صورت نگرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
جابر
۰۵:۴۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
دنیا جای آدمای خوب بود سر امام حسین(ع) روی نیزه چکار میکرد. به نظرم وقتی پای پول و منافع و قدرت وسط باشه هیج چیزی جلودار بشر نیست حتی گلوی یک طفل معصوم.

خیلی سخته گفتن این حقیقت ولی حقیقت دارد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیار
۱۶:۴۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
چه نادانند کسانی که فکر میکنند بامذاکره کردن نا این کله زنگ زده چیزی راازدست نمیدادیم .
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۲:۰۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
و علی برکت الله ایولا داری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
خداوند زبان را برای صحبت و عقل را برای فکر کردن آفریده فرار از صحبت کردن با طرف مقابل اعتماد به نفس پایین رو نشان میده ای کاش صحبت می کرد و سعی می کرد امتیازهای حتی بهتر از برجام و بگیره اگه هم موفق نمی شد چیزی از دست ندادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
شما كه عقل داري چرا اين حرف رو ميزني
اينا آدمي نيستن كه بتونن امتياز بگيرند و فقط امتياز ميدن
Iran (Islamic Republic of)
محمدعبدی
۰۸:۳۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
زنده بادایران آمریکابره گاوسلمان روبدوشه ماشیرخوراکی نداریم شیرمردداریم که پاره پارشون میکنیم مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
جواب میداد شاید ترامپ میخواهد مسلمان شود دوست دارد پناهندگی ایران بگیرد میترسد رسانه ای نمی کند روحانی حتما زنگ بزن
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۱:۳۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
روحانی خودشو به خواب زده یا سواد ندارد یا از آینده چیزی نمیداند جواب تلفن نباید بده دیگه پای مذاکره هم نباید بره ،تا این سگ زرد آمریکا واروپا بدانند پا روی دم شیر نگذارند آخه خیلی با غرور امضا کردبعد جلوی دوربین گرفت حتی کل تحریمها را برداشتند باز آمریکایی به ایران نباید پاش برسه
Iran (Islamic Republic of)
Hoseini
۰۱:۲۵ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
هنر انست كه مذاكره بكنند واز مذاكره امتيازى كسب كنند.
نه مثل برجام خيطى بالا بيارند.اگر امريكا واروپاحتى تعهداتشان درقبال برجام راعملى كنند( كه هرگز نخواهند كردكرد) باز هم اجراى برجام به زيان ايران است .
حالا بااين وضع ماندن ايران در برجام (خود زنى مضاعف)است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
احسنت. دمت گرم
United States of America
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
واقعا ضرب المثل قدیمی ایرانی. عجب مدار که گدا معتبر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
مثلا الان که تحریم شدیم مگه وضعمون از لحاظ اقتصادی چقدر تفاوت کرده با مثلا سه سال پیش؟که ترامپ نبود؟وضع اقتصاد بدترشده اما نسبت به سال پیش خیلی فرقی نکرده.
قیمت اجناس خارجی بالارفته که دولت میگه قیمت دلار رو خودمون بالا بردیم! مسکن هم همینجور که اونم مشکل داخلیه! مشکل اقتصاد ما وابستگیه؟ مشکل اقتصاد ما سیاسیه؟ خیلی ها نمیخواهن بزارن اقتصاد مقاومتی اجرا بشه تا نفعشو مردم ببینن.تو بخش های دیگه که روش مقاومت داشتیم ببینین چقدر پیشرفت داشتیم مثلا صنعت دفاعی ...اما تو اقتصاد پیشرفت نداشتیم چون نمیخوان اثار خوب این روش مشخص بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
اين اروپاييا چقدر دوست دارن برا اربابشون خود شيريني كنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
حالا بالفرض هم كه ملاقاتي انجام بشه فايده اش چيه مگه اينهمه با كره ايها ملاقات كردند چيزي عوض شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
ببین دوست عزیز خداوند به انسان عقل داده برای اندیشیدن شور داده برای تشخص دادن گوش داده برای شنیدن چشم داده برای دیدن زبان داده برای گفتن فرار از گفتگو یعنی ترس از منطق و قدرت بیان طرف مقابل و پناه بردن ستیزه جوی و خشونت مذاکره کردن و امتیاز گرفتن لیاقت و عرضه مخواد بعضی از هموطنان که برای من محترم هم هستند میگن تحریم تاثیری نداشته ولی بنظر من داشته دلار 60ریالی شده 140000ریال یعنی به عبارتی 2333 برابر ارزش پول ما در مقابل دلار پائین آمده نتیجه این که همه چی به همان میزان گران شده شاید برای بعضیها فرقی نداشته باشه ولی برای من جانباز که نه حقوق جانبازی میگیرم نه جایی استخدام هستم و بعد 36 سال جانبازی هنوز متساجر هستم خیلی فرق میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
روحانی کار خوبی کرد
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۵۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چه عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
به امید خدا کاخ سفید رو خراب میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
انشالله که اینطور باشه
Germany
ناشناس
۲۲:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خدا را شکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خداوند رهبرمان را طول عمری با عزت و سلامت دهد چراکه راهبرد ایشان باعث به زانو درامدن امریکاست و روحانی این را میداند
زانوهای امریکا در مقابل در حال خم شدن است و کمی صبر لازم تا این زانو ها به زمین بخورد همانند ال سقوط در مقابل مقاومت که بینی اش به خاک مالیده شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
اگه ارشادات رهبری نبود رئیس جمهور مذاکره میکرد
ترامپ هم همینو میخواست بلافاصله شروع میکرد که تحریمها موثر شده و به قول رهبر فرزانه ملت ایران دیگر روی خوش نمیدید با اندک خواست نابحق متوسل به تحریم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
مذاکرات اوراسیا زنگ خطر جدی را برای آمریکا به صدا در آورده .چرا که در دهه های آتی امکان بوجود آمدن چیزی شبیه اتحادیه اروپا در منطقه وجود دارد و نقش ایران حیاتی و تاثیر گذار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
بهترین راه اینه که رو پای خودمون وایسیم تنها راه همینه اتکا به داخل و اعتماد به جوانان مملکت که سرمایه اصلی ما هستند. من به حرف رهبرمون سید علی خامنه ای حفض الله اعتماد کامل دارم که فرمودند چهل سال آینده برا ما بهتر و برای اوپا و آمریکایی ها به مراتب بدتر خواهد بود. علی رغم فشارها و مشکلات باید مقاومت کنیم مقاومت مقاومت. پاینده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
مرحبا،آمریکایی ها لیاقت ندارند
Iran (Islamic Republic of)
سیما
۲۰:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چرا جوابشو نداد؟!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۲۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
فقط به حرفهای رهبر معظم عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۲۰:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
حضرت آقا قبلا بارها متذکر شده بودن که دولت آمریکا و اروپایی ها قابل اعتماد نیستند تازه رییس جمهور و دیپلمات های ما به این نتیجه رسیدند....پیروزی نزدیک است فقط کمی مقاومت نیاز دارد زیر سایه رهبری فرزانه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خدا کنه واقعا جواب نداده باشه نه اینکه خواب بوده که جواب نداده.. اگر واقعا اینکار رو کرده باشه ازش ممنونیم..
France
وطن خواه
۱۹:۴۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
زنده باد ایران
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
من بودم زنگ میزدم به ترامپ فوت میکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
آدم عاقل از یه سوراخ دوبار نیش نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خداروشکر...آمریکاباتمام هیبت وهیمنه اش برای یک تماس تلفنی جلوایران به تضرع وزاری افتاده.اگرملت برای این استقلال وآزادگی متحمل سختیهایی هم شده ارزشش راداشته وناگفته نماندکه تمام روسای کشورها نه تنهاجرات این کاروندارندبلکه آرزو دارند آنها زنگ بزنندوترامپ گوشی رو بردارد .....وعده خداوندتبارک وتعالی محقق شده انشا....(ونریدوان نمن علی الذین استضعفوفی الارض ونجعلهم الائمه ونجعلهم الوارثین)قران کریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
اقای روحانی بعد از۶سال یه کار مثبت انجام داد.معلوم هست کم کم فهمیده امریکا قابل اعتماد نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
اقای روحانی خیلی تلاش می کنند.ولی دهان باز زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خداکنه
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
پایان آمریکا نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
آمريکا پوشالي به نفس نفس افتاده و آبروي چندين قرنش رفته همه دنيا فهميدند که آمريکا طبل توخالي بود آمريکا ديگر يک قطب قدرت نيست بلکه اين ايران است که قطب ديگر در منطقه است بزودي آمريکا به التماس مي افتد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۱۹ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
شکمت سیره، حقوقت براهه، اصن بی پول و مستاجر بودی؟ اساس تو کنار خیابان گذاشتن صاب خانه و حل اختلاف؟ قطب دوتا داریم قطب شمال قطب جنوب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۶:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
همچین روحانی بدشم نمیومده
ولی اگه تماسو جواب میداد من یکی دیگه تو ایران راهش نمی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
نه دیگه روحانی گفته من دیگه فریب ترامپو نمیخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
تو چیکاره مملکتی
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۸:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
یهدهه هشتادیه ایرونیه عادی هستم
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۸:۲۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
بعدشم خنده هاش با موریس میگه که مذاکره دوست داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
جالبه امثال شمارو به هیچ طریقی نمیشه راضی کرد روحانی جواب تلفن ترامپو بده اعتراض میکنید جواب نده باز تیکه پرانی میکنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
دهه هشتادی است دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
همون دفعه قبلی جواب داد به اوباما کلاه تا گردن رفت سرمون امضاشون تضمین بود و الان گل و بلبل شدیم بسمونه. نادان کسیه که به این چیزا دل خوش کنه و منتظر همچین کسایی باشه.
Canada
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
ذلت و خوار شدن رهبران غربی مایه خوشحالیست. خدایا ظهور حجتت رو تعجیل کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
یعنی باور کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
امریکا ما را به چشم انسان نمیبینه و ما، را به چشم طعمه میبینه
اما غافل از این هستند که اخرش ما انها را طعمه خود میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
درود ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
درود
Switzerland
سعید فروزان
۱۵:۵۷ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
امانوئل مکرون ،بهتر است به مملکت خود برسد تا کدخدائی برجام ،جنایات و خیانت‌های سیاستمداران فرانسوی در چهل سال اخیر سر دراز دارد و آقای روحانی همانطور که با ترامپ ملاقات ندارد باید با امانوئل هم هم روش را پیش گیرد و در ضمن آن دست شرکت‌های صهیونیستی فرانسوی را از صنایع خودرو ،کشاورزی و داروئی ایران را هم قطع کنند که جز خسارت حاصلی برای ملت و کشور ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
رهبران دنیا وقتی نمی توانند مسائل و مشکلات داخلی خود را حل کنند، مسائل خارجی را بزرگ می کنند تا ضمن موفقیت احتمالی و کسب آبرو اذهان عمومی رو به سمت و سوی دیگری سوق بدهند
Netherlands
ali
۱۵:۴۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
عیب ندارد دوباره تحریم میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خب بشیم. دیگه از تحریم که تحریم تر نداریم....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
یعنی شما فکر میکنی اگه جواب تماس ترامپو میداد تحریمها برداشته میشد؟؟ لطفا ساده لوح نباش برادر من!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۲۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
گفتگو با فردی که توافقات گذشته حتی بین المللی را با افتخار و علنی زیر پا می گذارد و بدتر از آن می خواهد یک ملتی را از داشتند امکانات دفاعی و حتی غذایی و دارویی محروم کند و در واقع بردة خود سازد چه معنی می تواند داشته باشد ؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۲۸ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
ترامپ با رئیس جمهور کره شمالی مگه گفت گو نکردن چقد عکس هم گرفتن، کره شمالی چندتا تونل های موشک هم خراب کرد برای اعتماد سازی ولی آمریکا گفت گو رو ترک کرد و دوباره شروع کرد به تحریم کردن کره
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
میشه بعد تلفن حقوق معلما رو زیاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
بله عزیزم. چشم. مگه ندیدی بعد برجام از درآمد سرشار برخوردار شدیم. بعد تلفن هم حقوقت دوبرابر میشه خیالت راحت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
حسن چرا جواب ندادی خیلی زشت شد.لااقل جواب می‌دادی بعد میگفتی ببخشید اشتباه گرفتی.شماره واگذارشده
Iran (Islamic Republic of)
جماعت
۱۵:۲۶ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
این فضولی به تو نیومده، بچه بشین سرجات، والی من میدونم و تو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
بابا داره شوخی میکنه چقد بی جنبه این آنی جواب میدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
خخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
شما ببخشید اگه یه کم توکارتون دخالت کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
آخرین دخالت نکن فضولی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
چقدر بی جنبه آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
احسنت
آخرین اخبار