برخورداری شوش از پتانسیل‌های ویژه جذب گردشگر

مدیر پایگاه میراث جهانی شوش گفت: این شهرستان از پتانسیل‌های ویژه‌ای درخصوص جذب گردشگر و همچنین سرمایه گذاری برخوردار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به مناسبت هفته گردشگری، اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش با همکاری بخشدار مرکزی این شهرستان، کارگاه آموزشی آشنایی با ایجاد اقامتگاه‎های بوم‎گردی برگزار کرد.

بیژن حیدری زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش، ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: شهرستان شوش با وجود محوطه باستانی و تپه‌های متعدد باستانی و همچنین دارا بودن ۳ رودخانه در محدوده این شهرستان دارای پتانسیل‌های ویژه‌ای در خصوص جذب گردشگر و همچنین سرمایه گذاری در این بخش است.

او افزود: این شهرستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای در جهت جذب گردشگر آبی، صحرایی و همچنین گردشگرانی در حوزه محیط زیست دارد.

چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش، هدف از برگزاری این برنامه با همکاری پایگاه شوش را آشنایی دهیاران و شورا‌ها باصنعت گردشگری و تاریخچه آن به صورت تخصصی‌تر در زمینه بوم گردی، تاثیرات صنعت بوم گردی در روستا‌ها و فواید آن از قبیل؛ جلوگیری از مهاجرت و جذب نخبگان روستایی، توسعه زیر ساخت‌های روستایی از قبیل راه آب، اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم برشمرد.

او اظهار داشت: در هفته جاری به مناسبت هفته گردشگری کارگاه آشنایی با بوم گردی با حضور ۳ بخشدار مرکزی، که روز یکشنبه برگزار شد و بخشداران فتح المبین و شاوور در روز‌های دوشنبه و سه شنبه به صورت متوالی در امر بوم گردی و افزایش اطلاعات آن‌ها و چگونگی تشکیل طرح و... برگزارخواهد شد

چنانی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش آمادگی خود را برای همکاری و همراهی با دهیاران در روند تسریع تشکیل طرح وتسریع روند ایجاد اقامتگاه‌های مذبور اعلام کرد.

در این کارگاه آموزشی، علی عبدالخانی از کارشناسان گردشگری شوش با ارائه پاورپوینت به معرفی موضوع گردشگری و بوم گردی شوش و روستا‌های اطراف آن پرداخت.

چنانی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش، بیژن حیدری زاده مدیر پایگاه میراث جهانی شوش، جناب سرپرست بخشدار مرکزی شهرستان شوش، چند تن از مسئولین ادارات شوش به همراه دهیاران و اعضای شورای بخش مرکزی شوش و نیز پرسنل اداره میراث فرهنگی و پایگاه میراث جهانی شوش حضور داشتند.

انتهای پیام/گ

لزوم توجه به ظرفیت‌های گردشگری در شوش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.