راه اندازی ۲ مرکز علمی تحقیقاتی در دانشگاه آزاد دزفول

۲ مرکز علمی تحقیقاتی در دانشگاه آزاد دزفول راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی افروس، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در آئین راه اندازی مرکز تحقیقات باستان شناسی و توریسم و مرکز فناوری تولید محصولات سالم و ارگانیک با حضور مسئولان محلی در این دانشگاه گفت: مرکز فناوری تولید محصولات سالم و ارگانیک نخستین مرکز در استان خوزستان است که به دنبال برندسازی محصولات مهم تولیدی شمال خوزستان، کیفی سازی و گسترش دانش و کشت این محصولات است.

وی توسعه این مراکز را در ارتقاء سلامت جامعه و رونق صادرات موثر دانست و اظهار کرد: محصولات سالمی نظیر هویج، کاهو، سیب زمینی، پیاز، هندوانه و خربزه در پنج سال اخیر طبق استاندارد وزارت بهداشت و سازمان‌های مسئول در زمین‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول تولید شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند.

افروس با بیان اینکه محصولات این مرکز توسط کارشناسان مرکز تحقیقات کشاورزی گواهی سلامت دریافت می‌کنند، افزود: از تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاه‌های مجهز این مرکز با تکنولوژی بالا و اساتید مجرب استفاده شده و افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال تجهیزات برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان داشت: مجوز اولیه آزمایشگاه سلامت غذا و دارو نیز برای این مرکز اخذ شده و به دنبال اخذ مجوز آزمایشگاه آب و خاک آن هستیم که به رونق تولید محصولات سالم کمک خواهد کرد.

علی افروس درخصوص مرکز تحقیقات باستان شناسی و توریسم تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان دزفول و وجود رشته‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد باستان شناسی، زمینی در منطقه کرخه برای انجام تحقیقات علمی در خصوص باستان شناسی اختصاص یافت.

وی هدف از ایجاد این مرکز را کمک به میراث فرهنگی برای معرفی دزفول به عنوان یک شهر باستانی و توریستی عنوان کرد و اذعان داشت: وجود شهر باستانی جندی شاپور و سایر آثار باستانی در کنار توریسم کشاورزی، آب و فرهنگی (بوم گردی) لزوم راه اندازی مرکز تحقیقات باستان شناسی و توریسم را بیشتر می‌کرد.

افروس اظهار کرد: به دنبال این هستیم که یک موزه باستان شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول راه اندازی کنیم تا اشیای تاریخی و باستانی در این موزه نگهداری شوند و کاوش‌ها نیز تداوم یابند.

این مقام مسئول گفت: آموزش‌های لازم برای حفظ آثار باستانی و دانش فعالیت‌های توریستی در حاشیه فعالیت‌های این مرکز تحقیقاتی به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/گ

افتتاح مرکز آموزشی

برچسب ها: دانشگاه ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار