برای نخستین بار؛

اجرای برنامه مشترک ایران و فائو در زمینه کشت سویا در دزفول

نخستین برنامه مشترک ایران و سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در زمینه کشت دانه روغنی سویا در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد اجرا خواهد شد.

اجرای برنامه مشترک ایران و فائو در زمینه کشت سویا در دزفولبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ رحیم اسلامی زاده، رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد در این خصوص بیان کرد: در نشستی با حضور 'دوست محمد' معاون تولیدات گیاهی فائو و نیز 'علیرضا مهاجر' مشاور وزیر و مجری طرح دانه های روغنی و مدیر پروژه ملی NPD همچنین دکتر دانشیان هماهنگ کننده ملی پروژه NPC در این مرکز تحقیقاتی، اجرای برنامه مشترک ایران و فائو در خصوص گیاه سویا مورد توافق قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در این نشست با اجرای اولین برنامه مشترک ایران و فائو در خصوص گیاه سویا به توافق رسیدیم تا اولین برنامه مشترک در این زمینه تابستان 96 در مرکز تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد اجرا شود.

اسلامی زاده هدف از اجرای این برنامه مشترک را همکاری و تبادل ژرم پلاسم بین ایران و فائو، کشت حفاظتی سویا جهت نیل به کشاورزی پایدار و بهبود الگوی تناوبی منطقه عنوان و تصریح کرد: کمک به خودکفایی در امر تولید دانه های روغنی از دیگر اهداف این برنامه است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد ضمن استقبال از گسترش همکاری های فائو با کشور ایران اذعان داشت: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد آماده همکاری لازم در چهارچوب برنامه های جامع و یکپارچه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست دکتر کلانتر احمدی پژوهشگر دانه های روغنی مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد در گزارشی به بحث در خصوص پروژه های تحقیقاتی انجام شده بر روی گیاه سویا وسایر دانه های روغنی ارائه داد.

'دوست محمد' نماینده فائو نیز با اشاره به پشتوانه و علاقه علمی پژوهشگران ایرانی ابراز امیداوری کرد اجرای طرح های مشترک بین ایران و فائو موفقیت آمیز باشد.
 
دزفول با بیش از 100 هزار هکتار زمین قابل کشت و تولید سلانه حدود 3 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی، ظرفیت بالایی در زمینه کشت و تولید دانه های روغنی از جمله سویا و کلزا دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.