تاثیر گرمایش جهانی زمین روی صخره های مرجانی

آزمایش‌های صخره‌های مرجانی پیش بینی تغییرات آب و هوا را تأیید می‌کند و به خوبی نشان می‌دهد که گرمایش جهانی روی این صخره‌ها تأثیر گذاشت هاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،   آزمایش‌های صخره‌های مرجانی پیش بینی تغییرات آب و هوا را تأیید می‌کند.

صخره‌های مرجانی «گرمایش جهانی» را تأیید می‌کنند

افزایش دما و اسیدیته اقیانوس به دلیل تغییرات آب و هوایی با حوادث سفید کننده در گروه‌های مرجانی و کاهش اکوسیستم‌های مرجانی صخره‌ای مرتبط است.


بیشتربخوانید: آلمان به جنگ گرمایش زمین می‌رود


مرجان‌ها از سیل و طوفان محافظت می‌کنند و زیستگاه‌های صخره‌ای میزبان گونه‌های متنوعی از جانوران دریایی هستند که بقای آن‌ها به مرجان‌ها بستگی دارد.

افزایش اسیدیته نقش مهمی در سفید کردن مرجان دارد و در گزارش سازمان ملل متحد مشخص شده است که میزان اسیدیته اقیانوس تا سال ۲۱۰۰ می‌تواند دو برابر شود.

محققان مؤسسه تحقیقات اسمیتسونیان برای بررسی تأثیر اسیدی شدن اقیانوس بر سلامت صخره‌های مرجانی، تحقیق کردند.

دیوید کلاین، سرپرست این تحقیق می‌گوید: ما می‌خواستیم آزمایشات را از درون آکواریوم‌های عظیم خارج کنیم و آن‌ها را در شرایط طبیعی مانند دریا و اقیانوس انجام دهیم؛ اختلاف حاصل شده از آزمایشات بسیار چشمگیر است و به خوبی نشان می‌دهد که افزایش اسیدیته آب اقیانوس‌ها صخره‌های مرجانی را تحت تأثیر قرار داده است.

وسیله‌ای به نام سیستم غنی سازی کربن اقیانوس آزاد (FOCE) برای پمپ کربن درون آب استفاده شده است که نشان می‌دهد چگونه صخره‌ها به اسیدی شدن اقیانوس واکنش نشان می‌دهند.

منبع» فارس

انتهای پیام/

صخره‌های مرجانی «گرمایش جهانی» را تأیید می‌کنند

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار