همزمان با سفر رئیس جمهور کشورمان به ارمنستان؛

حضورایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند فرصتی تاریخی باشد

سفیر ایران در روسیه گفت: حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا گامی بلند در مسیر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و تجاری با همسایگان شمالی است.

حضورایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا می تواند فرصتی تاریخی باشدبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه صبح روز سه شنبه در صفحه توییتر خود در رابطه با حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، نوشت:حضور ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا گامی بلند در مسیر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و تجاری با همسایگان شمالی و تحقق یکی از اهداف اصلی سیاست‌های کلان است.

او ادامه داد: موافقتنامه منطقه تجاری آزاد میان ایران و اوراسیا پس از سه سال مذاکرات فشرده ایران با دبیرخانه این اتحادیه در مسکو حاصل شد. اجرای موافقنامه منطقه آزاد تجاری میان ایران و اوراسیا در آبان‌ماه و کاهش تعرفه بر پانصد قلم کالای صادراتی از ایران، در صورت برنامه ریزی صحیح، فرصتی تاریخی برای افزایش صادرات کشورمان به ۶ کشور منطقه فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز گذشته به منظور شرکت در اجلاس سران اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ارمنستان سفر کرد.


بیشتر بخوانید:تحکیم روابط با همسایگان از اصول سیاست خارجی ایران است/ تاکید بر روابط میان مناطق آزاد دو کشور 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
كلا هر چي بيشتر با دنيا قاطي بشيم بهتره
آخرین اخبار