یک‌سوم مردم کانادا هیچ پس‌اندازی برای بازنشستگی خود ندارند!

یک سوم مردم کانادا هیچ پس‌اندازی برای بازنشستگی ندارند؛ نیمی از مردم فقط با حقوق ماهیانه‌شان زندگی می‌کنند که اگر عقب بیفتد به دردسر می‌افتند.

یک‌سوم مردم کانادا هیچ پس‌اندازی برای بازنشستگی خود ندارند!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس نظرسنجی جدید شرکت حسابداری BDO Canada Ltd، بیش از نیمی از کانادایی‌ها به شکل چک حقوق به چک حقوق (هشت‌شان گرو نه‌شان است) زندگی می‌کنند و همچنین بیش از یک سوم از مردم این کشور هیچ پس اندازی بعد از بازنشستگی ندارند و همین عامل، فشار کار طولانی‌تر را بیشتر می‌کند.

نظرسنجی از چند هزار کانادایی نشان می‌دهد که یک چهارم پاسخ دهندگان بدهی‌های بسیار زیادی دارند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که تعداد رو به افزایشی (۵۷ درصد در مقابل ۵۳ درصد در سال گذشته) بدهی کارت اعتباری دارند که یک سوم از آن‌ها نمی‌توانند این بدهی‌ها را پرداخت کنند، همچنین ۴۰ درصد مردم بدهکاری‌هایی بیش از ۲۰ هزار دلار دارند که البته این‌ها غیر از بدهی‌های وام است.

این افزایش اضطراب در شرایطی رخ داده که نرخ تورم کانادا در حدود ۲ درصد در سال است و بازار‌های سهام بیش از یک دهه است که شرایط خوبی دارد. اما ترس از رکود در ماه‌های اخیر بیشتر شده و قیمت مسکن علی رغم قانون ساماندهی بازار در سال گذشته، در بیشتر کانادا سیر صعودی به خود گرفته است.

طبق این نظرسنجی ۳۸ درصد از مردم این کشور در مقایسه با یک سوم سال گذشته پس انداز بازنشستگی ندارند، در حالی که تقریبا نیمی از آن‌ها گفته‌اند که نمی‌توانند برای پس از کار پس‌انداز کنند.

تعداد زیادی از کانادایی‌ها معتقدند که نسل‌های جوان برای رسیدن به اهداف خود باید بیشتر از همسران خود کار کنند و همچنین گفته‌اند حتی اگر پس انداز کنند، برای بازنشستگی خود به اندازه کافی نخواهند داشت؛ این پاسخ از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۶۹ درصد در امسال افزایش یافته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.