مدیرکل میراث فرهنگی کردستان:

بخش خصوصی به پنج طرح گردشگری در کردستان واگذار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از واگذاری پنج طرح گردشگری به بخش خصوصی در این استان خبر داد.

بخش خصوصی به پنج طرح گردشگری در کردستان واگذار می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح یک طرح گردشگری بخش خصوصی، گفت: هم‌اکنون احداث هشت طرح خدماتی، رفاهی گردشگری بین راهی با مشارکت بخش خصوصی در مناطق مختلف این استان در دست انجام است.

محسن علوی اظهار داشت: این طرح‌ها با سرمایه بخش خصوصی در حال احداث بوده و ۱۱۰ میلیارد ریال از اعتبار آن به صورت تسهیلات بانکی تامین و در اختیار این بخش گذاشته شده است.

او با بیان اینکه پس از اتمام این طرح‌ها حدود ۱۰۷ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند، افزود: حمایت از سرمایه گذاران از اولویت‌های این اداره کل است و در این راستا علاوه بر تامین تسهیلات از محل‌های مختلف از جمله اشتغال پایدار روستایی و صندوق توسعه ملی، مشاوره‌های قبل از سرمایه گذاری نیز به متقاضیان ارایه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان همچنین از شناسایی پنج طرح گردشگری برای واگذاری به بخش خصوصی از محل ماده ۲۷ قانون خصوصی سازی خبر داد و ادامه داد: این طرح‌ها بیشتر در حوزه کمپ‌های گردشگری است.

علوی یادآور شد: این طرح دارای ۲۰ هزار متر مربع عرصه است که مرحله اول آن با سه هزار متر مربع زیربنا شامل سالن‌های پذیرایی با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار احداث شده است، مرحله دوم این طرح نیز شامل محل‌های اقامتی است که سرمایه گذار برای اجرای آن ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواست کرده است و میزان اشتغال این طرح پس از اتمام مرحله دوم ۲۰ نفر است.

انتهای پیام/ز

صنایع دستی و گردشگری به بخش خصوصی واگذار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.