کشف زغال قاچاق در دره شهر/ دستگیری قاچاقچی کالا در شهرستان چرداول

مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف زغال قاچاق در دره شهر

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، مهم‌ترین حوادث امروز یازدهم مهر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 


کشف زغال قاچاق در دره شهر

فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از کشف ۳۰ کیسه زغال قاچاق خبر داد.

سرهنگ علی جمالوندی فرمانده انتظامی شهرستان دره گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، ماموران کلانتری مرکزی شخصی را با هویت معلوم که در منزل خود اقدام به احتکار ذغال کرده بود شناسایی کردند.

او ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی با بازرسی از منزل شخص محتکر ۳۰ کیسه زغال قاچاق کشف کردند.

جمالوندی بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

او ادامه داد: از شهروندان خواهشمندیم هر گونه مورد مشکوک را از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

دستگیری قاچاقچی کالا در شهرستان چرداول

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول از دستگیری یک قاچاقچی کالا در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قدرت رضایی فرمانده انتظامی شهرستان چرداول گفت : ماموران ایست و بازرسی سیمره در راستای برخورد با قاچاق کالا یک دستگاه خودرو وانت سمند را که از استان‌های همجوار به سمت ایلام در حرکت بود ، متوقف کردند.

او ادامه داد: در بررسی بار خودرو تعداد ۶ دستگاه تلویزیون LED  و یک هزار و ۶۰۰ قلم لوازم بهداشتی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی چرداول با بیان اینکه ارزش ریالی کالای کشف شده ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو در دهلران

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از شناسایی و دستگیری ۴ سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو و کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در شهرستان دهلران موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات خاص پلیسی، ۴ سارق را پس از شناسائی، طی چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ مکی با بیان اینکه در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مقادیری اموال مسروقه کشف شد، اظهار کرد: متهمان در بازجوئی‌های اولیه به ۲۰ فقره سرقت لوازم داخل خودرو اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران مطرح کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند
او بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌گردد با افزایش آگاهی و هوشیاری و همچنین توجه به توصیه‌های پلیسی، فرصت سرقت را از سارقان سلب کنند.

 

راکبان موتورسیکلت ها ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: راکبان موتورسیکلت سوار باید قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند و از ارتکاب تخلفات حادثه ساز که منجر به حوادث می‌شود خودداری نمایند.

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: موتورسیکلت یک وسیله نقلیه دوچرخ بدون حفاظ و بدون تعادل و کم حجم است و به محض ایجاد تصادف به علت عدم حفاظ مناسب، راکبین و ترک نشینان این وسیله بیشتر در معرض آسیب پذیری هستند.

او اظهار کرد: بدین منظور راکبان موتورسیکلت‌ها ملزم به رعایت نکات ایمنی می‌باشند.

هدف استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت سوار کاهش خطر و آسیب شدید سر و مغز به وسیله کاهش نیروی ضربه وارده به سر و صورت در هنگام تصادف می‌باشد.

 

 دلایل مراجعه شهروندان آبدانانی به نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: اختلافات ملکی و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی یکی از مهمترین دلایل مراجعه شهروندان به نیروی انتظامی است.

سرهنگ محمد سلیمی زاد فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان گفت: هم اکنون علت بسیاری از درگیری‌ها و مراجعات مردم به یگان‌های انتظامی شهرستان موضوع اختلافات ملکی و تصرف غیرقانونی منابع طبیعی است.

او اظهار کرد: ۹۴۳ هکتار از عرصه‌های ملی آبدانان دارای معارض مردمی است که چنانچه اقدامات قضائی و انتظامی برای خلع ید قانونی این اراضی از متجاوزان صورت نگیرد در آینده نزدیک به کانون بحران اجتماعی تبدیل خواهند شد.

سلیمی زاد مطرح کرد: با تلاش و هوشیاری عوامل انتظامی و مشارکت بزرگان منطقه، شهرستان آبدانان در تمامی شاخص‌های مربوط از وضعیت بسیار خوب امنیتی برخوردار است.

او بیان کرد: دستگاه قضائی مصمم است با تمام توان از عرصه‌های جنگلی ، منابع طبیعی و اموال دولتی پاسداری کرده و با متخلفان و سهل انگاران در این زمینه در هر جایگاه و مقامی که هستند به شدت برخورد کند و اموال و سرمایه‌های ملی را به بیت المال باز گرداند.

انتهای پیام/ ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.