رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی خبر داد؛

تولید واکسن «اوگالرسی» از ابتدای سال ۹۹ در مشهد

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: مجوز ساخت واکسن اوگالرسی گرفته شده و تولید این محصول از ابتدای سال ۹۹ در مشهد آغاز می‌شود.

تولید واکسن «اوگالرسی» از ابتدای سال ۹۹ در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمیدرضا فرزین رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گفت: مجوز ساخت واکسن اوگالرسی گرفته شده و تولید این محصول از ابتدای سال ۹۹ آغاز می‌شود، واکسنی که توسط متخصصان موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی منطقه شمال‌شرق کشور در مشهد تولید خواهد شد.
 
او تصریح کرد:موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در سال ۱۳۰۷ در تهران تاسیس شد و در حال حاضر ۶ شعبه در کشور دارد و قدیمی‌ترین شعبه آن در شمال‌شرق کشور بوده که از سال ۱۳۲۸ در مشهد فعال شده است.
 
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: این مجموعه به منظور جلوگیری از تهدیدات دامی و تامین واکسن‌های موردنیاز فعال شده و با ۱۵ عضو هیئت علمی در رشته‌های میکروب‌شناسی، آسیب‌شناسی و انگل‌شناسی در حوزه سلامت جامعه گام برمی‌دارد.

فرزین در رابطه با تولیدات این مجموعه، افزود: این تولیدات شامل بیش از ۷۰ فرآورده همچون واکسن‌ها و سرم‌های مختلف انسانی و دامی بوده و بخش عمده محصولات تولیدی کشور که شامل بیش از ۸۰ درصد تولیدات بوده در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی شرق کشور تولید می‌شود و از مشهد به نقاط مختلف کشور و خارج از کشور صادر می‌شود.

او تصریح کرد: در برنامه‌های بلندمدت سایتی با آخرین استاندارد‌های جهانی فعال خواهد شد تا ضمن افزایش دقت‌ها و کاهش خطاها، توان صادراتی بالاتری را در کشور‌های همجوار داشته باشیم.
 
انتهای پیام//ز.م
 

واکسن «اوگالرسی» در مشهد تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.