فرمانده یگان محیط‌ زیست سمنان خبر داد؛

وقوع ۸ مورد آتش‌سوزی در مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان سمنان

قاضی نژاد گفت: طی شش ماه نخست امسال هشت مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت محیط‌زیست استان سمنان به وقوع پیوست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن قاضی نژاد  فرمانده یگان محیط‌ زیست استان سمنان بابیان اینکه طی شش ماه نخست امسال هشت مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت محیط‌زیست استان سمنان به وقوع پیوست، گفت : در شش‌ماهه اول هشت هکتار از این مناطق در آتش سوخت که اکثر این موارد نیز ریشه و عامل انسانی دارد که با توجه به محدود بودن جنگل‌ها انتظار می‌رود مردم در حفاظت از این عرصه حساسیت بیشتری داشته باشند.

او بابیان اینکه طی مدت مذکور هفت قبضه سلاح غیرمجاز، ۲۵ قبضه سلاح مجاز و یک قبضه سلاح کلاشینکف از شکارچیان متخلف کشف‌شده است، افزود : یک هزار و ۵۷۸ مورد نیز ادوات و وسایل شامل دوربین دوچشمی، چاقو، فشنگ و ... از متخلفان مورد شناسایی قرار گرفت.

قاضی نژاد بابیان اینکه ۱۱۱ مورد کشف تخلف زیست‌محیطی طی شش‌ماهه اول سال جاری در استان انجام شد، گفت: طی این مدت ۱۵۷ شکارچی دستگیر شدند.

فرمانده یگان محیط‌زیست استان سمنان  ضمن بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری ۱۱۱ مورد کشف تخلف در استان سمنان صورت گرفت، گفت: با هوشیاری مأموران یگان محیط‌زیست ۴۸ مورد شروع به شکار بود و منجر به بروز تخلف نشده است.

او افزود: طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۱۱ قطعه تیهو، ۱۲ قطعه کبک، ۳۵ رأس حیوان چهارپا، ۲۳ قطعه پرنده و هفت بهله پرنده شکاری توسط شکارچیان شکار شدند که باید گفت علیرغم دستگیری این افراد و رسیدگی به پرونده تخلف آن‌ها در محاکم قضایی، اما ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست در پی شکار حیات‌وحش قابل جبران نیست.

قاضی نژاد بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال ۱۵۷ شکارچی در استان سمنان دستگیر شدند، افزود: در بین این تعداد افرادی نیز بودند که بارأی دادگاه به‌جای شکارچی محیط‌زیست یاور و دوستدار محیط‌زیست شدند که این تعداد در شش‌ماهه امسال به هفت الی هشت مورد رسید و در آخرین مورد شکارچی آهو موظف به لایروبی چشمه‌ها و ساخت آبشخور در منطقه‌ای که شکار کرده بود، شد.

فرمانده یگان محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه آموزش مهم‌ترین رکن در کاهش تخلفات زیست‌محیطی است، ابراز داشت: بر این اساس برای دانش آموزان استان طرح یک ساعت با محیط‌بان با هفت هزار و ۷۵۶ نفر ساعت دوره آموزشی برقرار شد.

او با ابراز اینکه چارت سازمانی استان ۴۰۰ نفر محیط‌بان است، اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۲۰ محیط‌بان به‌صورت رسمی در پهنه وسیع استان سمنان فعالیت می‌کنند که این تعداد نشان می‌دهد ۳۰۰ نفر تا چارت فاصله وجود دارد لذا قطعاً در این پهنه وسیع برای حفاظت از محیط‌زیست مشارکت مردمی الزامی خواهد بود.

انتهای پیام/ح

۱۱۱ مورد تخلف زیست‌محیطی در استان سمنان

برچسب ها: محیط زیست ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.