دیار کریمان پیشتاز در امر صلح وسازش

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: کرمان به عنوان برترین استان کشور در زمینه آزادی زندانیان انتخاب شد.

دیار کریمان پیشتاز در امر صلح وسازشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:بنا به اعلام رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور، استان کرمان به عنوان استان برتر در زمینه آزادی زندانیان توسط شورا‌های حل اختلاف کشور در یک سال گذشته انتخاب شد.

یدالله موحد گفت:در سال گذشته ۶ هزار و ۲۹۱ پرونده با هدف ایجاد صلح وسازش وارد شعب زندان استان شده است که از این حیث نیز کرمان دارای بیشترین پرونده وارده در بین استان‌های کشور می‌باشد.

او گفت:استان‌های کرمان با تعداد ۱۹۸۱ آزادی، همدان با ۱۰۰۵ آزادی و گیلان با ۷۷۳ زندانی آزاد شده به ترتیب رتبه‌های اول، دوم و سوم را در زمینه آزادی زندانیان توسط شورا‌ها در سال ۹۷ کسب نموده اند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد:با عنایت به دستور رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) مبنی بر اهمیت بحث شورا‌های ویژه زندان و آزادی زندانیان، در سال ۱۳۹۲ شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در برخی از حوزه‌های قضائی استان به صورت فعال مشغول به فعالیت شدند و به تدریج بر تعداد شورا‌های ویژه زندان در سراسر استان افزوده شد.

موحد تصریح کرد:در حال حاضر تعداد شعب شورایی ویژه زندان معادل ۱۱ شعبه در سراسر استان می¬باشند و این شعب توفیق داشته اند که از بدو تاسیس در زندان، تعداد ۳ هزار و ۴۲ زندانی را آزاد نمایند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:میزان پرونده‌های وارده به شعب حل اختلاف زندان از بدو تاسیس تا پایان شهریور ۱۳۹۸ تعداد ۱۲ هزار و ۴۱۰ فقره و میزان پرونده‌های مختومه طی این مدت تعداد ۱۰ هزار و ۹۲۸ فقره گزارش شده است که از این میزان ۶ هزار و ۳۶۶ پرونده معادل ۵۸ درصد با صلح و سازش مختومه شده است.

او گفت:تجربه شعب زندان که نسبتی وثیق با فلسفه وجودی شورا‌های حل اختلاف نیز دارد، یکی از موفق¬ترین عرصه¬های حضور شورا‌های حل اختلاف است.

موحد افزود:این امر نشان¬می¬دهد وجود زمینه¬ها و زیرساخت‌های لازم متناسب با مشارکت‌های مردمی در راستای حل و فصل دعاوی و اصلاح ذات البین تا چه اندازه می¬تواند ثمربخش باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از بارزترین نماد‌های صلح و سازش در عملکرد شورا‌های حل اختلاف مربوط به عملکرد شورا‌های ویژه‌ی زندان می‌باشد که در صورت حمایت همه جانبه از این شورا‌ها می‌توان از آن بعنوان نمونه کامل از عملکرد این نهاد در حل و فصل قطعی دعاوی از طریق صلح و سازش معرفی کرد.

انتهای پیام/س

کرمان  برترین استان کشور در زمینه آزادی زندانیان انتخاب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار