مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت:

۷۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی قرارداد‌های میز اول ساخت داخل

مفیدی ارزش ریالی قرارداد‌های میز اول ساخت داخل ۷۴۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

۷۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی قرارداد‌های میز اول ساخت داخلبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا مفیدی مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: در میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو برای داخلی سازی ۳۵ قطعه قرارداد امضا شد که ۱۲ قطعه آن تاکنون به تولید انبوه رسیده و در میز دوم برای داخلی سازی ۴۲ قطعه با ۳۶ قطعه ساز قرارداد بسته شده است.

مفیدی بیان کرد: ایجاد سامانه توانیران برای پیگیری ساخت داخل یک ابتکار بوده است تا سرمایه گذاران بسمت اطلاعات درست هدایت شوند.

او با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه تعمیق ساخت داخل، افزود: هم افزایی و تامین نیاز از طریق محصولات داخلی، تشکیل جلسات هیات نظارت، اطلاع رسانی و تدوین آیین نامه‌های قانونی در راستای ساخت داخل انجام شده است. همچنین بررسی و پاسخگویی به استعلام سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص اقلام قابل تولید در داخل و حذف ثبت سفارش کالای خارجی از اهم اقدامات در راستای تعمیق ساخت داخل بوده است.


بیشتر بخوانید: انعقاد قرارداد بین ۳۲ شرکت قطعه ساز/صرفه جویی ۸۵ میلیون یورویی با بومی سازی صنعت خودرو


مدیر کل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صمت با اعلام اینکه ۲۲۳ شرکت در نمایشگاه اول ساخت داخل حضور داشتند، گفت: بیشترین شرکت کننده‌ها از مخابرات و خودروسازی و صنایع کوچک بوده و تعداد نیازمندی‌های اعلام شده برای حضور در نمایشگاه بالغ بر ۲ هزار قطعه بوده است.

مفیدی ارزش ریالی قرارداد‌های میز اول ساخت داخل ۷۴۰ میلیارد تومان و میزان کاهش ارزبری را بالغ بر ۸۵ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: در میز اول، ۳۲ شرکت سازنده تولید ۳۵ قطعه را بر عهده گرفتند و ۱۲ قطعه از ۳۵ قطعه میز اول ساخت داخل به تولید انبوه رسیده و ۲۳ قطعه تا پایان سال وارد چرخه تولید انبوه خواهد شد.

او وارداتی بودن قطعه و سرمایه گذاری کم و متوسط و قطعاتی از خودرو‌های راهبردی از ویژگی‌های میز دوم دانست و بیان کرد: در میز دوم خواستیم محصول قطعه سازان کوچک و متوسط را تحت پوشش قرار دهیم و در این میز برای داخلی سازی ۴۲ قطعه با ۳۶ قطعه ساز قرارداد بسته شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت در پایان گفت: ارزش قرارداد‌های میزدوم بالغ یک هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است که بالای ۹۱ میلیون یورو کاهش ارزبری دارد.

گفتنی است که دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو امروز شنبه با حضور وزیر صمت در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

میز اول تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی ایران در تهران برگزار شده بود.

انتهای پیام/

ارزش قرارداد‌های میزدوم بالغ یک هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار