آیت‌الله مصطفی اشرفی شاهرودی:

مشکلات اداری سرمایه گذاران را فراری داده است/ بروکراسی پیچیده اداری باعث زحمت مردم است

یکی از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح خارج حوزه علمیه مشهد گفت: مشکلات اداری بسیاری از سرمایه‌ها و سرمایه گذاران را از استان و کشور فراری داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح خارج حوزه علمیه مشهد و علی‌رضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح خارج حوزه علمیه مشهد در این دیدار، گفت: مشکلات اداری بسیاری از سرمایه‌ها و سرمایه گذاران را از استان و کشور فراری داده است.

او با اشاره به اینکه بروکراسی پیچیده اداری باعث زحمت و مشکلاتی برای مردم شده است، تصریح کرد: به روسای ادارات دستور دهید تا مشکلات پیش روی ارباب رجوع را برطرف کنند؛ بدانید ما در مسیر گره‌گشایی از مشکلات مردم پشتیبان شما هستیم.

این استاد سطح خارج حوزه علمیه مشهد گفت: برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بهبود شرایط خدمت رسانی به مردم بهتر است بازرسان نامحسوس به ادارات اعزام شوند و نقاط ضعف را گزارش دهند.

آیت‌الله شاهرودی خطاب به استاندار خراسان رضوی، افزود: از اینکه می‌بینیم جوانان ما با مدارک تحصیلی بیکار هستند؛ رنج می‌بریم، وقتی عملکرد شما تبدیل به یک الگوی کشوری شود، سایر استان‌ها هم مجبور به کار و تلاش خواهند شد.

او به مشکلات حاشیه شهر مشهد هم اشاره و تصریح کرد: مهاجرت مردم از روستا‌ها به حاشیه شهر‌ها یک دغدغه اساسی است که امیدواریم با ایجاد شغل در مناطق روستایی شاهد مهاجرت معکوس به روستا‌ها باشیم.
 

موفقیت مثلث توسعه، نیازمند گسترش فرهنگ اقتصادی است


علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی هم در ابتدای این دیدار ضمن ارائه گزارشی از الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، گفت: معضل بروکراسی اداری یکی از مواردی است که همواره انتقاد جدی به آن داشته ایم و امیدواریم با تفیض برخی از اختیارات وزیران به استان تاحدودی این مشکل برطرف شود.

او ادامه داد: برای موفقیت در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، نیازمند گسترش فرهنگ اقتصادی در بین آحاد جامعه هستیم و این مهم بدون نقش آفرینی علما و روحانیت تحقق نمی‌یابد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.