وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی پیشرفت طرح معاهده عدم تجاوز شد

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد طرح سیاسی معاهده عدم تجاوز با چند کشور عربی در حال پیشرفت است.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی پیشرفت طرح معاهده عدم تجاوز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «یسرائیل کاتس» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، مدعی شد در حال پیشبرد طرح امضای معاهده عدم تجاوز با چند کشور عربی است.

کاتس در این خصوص در توییتر خود نوشت: «اخیرا با حمایت آمریکا، در طرح ابتکاری سیاسی برای امضای معاهده عدم تجاوز با کشور‌های عربی حوزه خلیج‌فارس پیشرفت داشتیم». او در ادامه با تمجید از این اقدام خود مدعی شد: «این حرکت تاریخی خواهد شد و به مناقشه منطقه پایان خواهد بخشید و همکاری‌ها را تا زمان رسیدن به توافق صلح ارتقاء می‌دهد».

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت: پیش‌نویس اولیه این معاهده را به وزرای امور خارجه چند کشور عربی و «جیسون گرینبلات» نماینده ویژه دونالد ترامپ در روند صلح خاورمیانه، ارائه کرده و نظر او را جویا شده است. با این حال، شبکه آروتز اسرائیل در این خصوص اعلام کرد توافق کامل صلح در حال حاضر به دلیل اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و درگیری‌های آن با فلسطینی‌ها امکان‌پذیر نیست.

پیش از این کاتس به همراه عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، ضمن حمایت از این طرح، ایران را به تروریسم متهم کرده و خواستار آن شده بودند که جامعه جهانی علیه تهران اقدام کند. این اتهامات در حالی از سوی اسرائیل و عربستان سعودی به ایران نسبت داده می‌شود که همگان از اعمال و جنایات آن‌ها در سرزمین‌های اشغالی و یمن باخبر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار