برگزاری نشست وزیران خارجه اروپایی و عرب پشت در‌های بسته در دوبلین

وزیران خارجه اروپایی و عرب روز سه‌شنبه در پایتخت ایرلند نشستی برای بررسی بهترین راه‌های پیشبرد فرایند صلح در منطقه غرب آسیا برگزار کردند.

برگزاری نشست وزیران خارجه اروپایی و عرب پشت در‌های بسته در دوبلینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه ایرلند روز سه‌شنبه از برگزاری مذاکرات غیرعلنی و پشت در‌های بسته میان وزیران اروپایی و عرب در دوبلین در خصوص بررسی بهترین راه‌های پیشبرد فرایند صلح خاورمیانه خبر داد.

«سیمون کاونی»، وزیر امور خارجه ایرلند، ریاست این مذاکرات را با شرکت همتایان خود از کشور‌های بلغارستان، قبرس، مصر، فرانسه، اردن، اسپانیا، سوئد و نیز ریاض مالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، بر عهده داشت.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، نیز در این مذاکرات شرکت داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایرلند با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: تجربه ایرلند در گذشته نشان داده است که حفظ محرمانگی می‌تواند امکان برگزاری مذاکرات بهتر میان شرکت‌کنندگان مختلف را فراهم آورد.

وی افزود: هدف، راه‌اندازی فرایند جدیدی برای صلح خاورمیانه نیست، بلکه هدف از برگزاری این مذاکرات در دوبلین بررسی راه‌های حمایت و شکل‌دهی به تعاملات در خصوص این مسئله در دیگر گردهمایی‌ها بوده است.

مذاکرات محرمانه در خصوص وضع کنونی فرایند صلح خاورمیانه و بهترین راه‌های پیشبرد آن در منطقه فارملی در دوبلین و تنها چند روز پس از آن برگزار شد که جرد کوشنر، مشاور و داماد رئیس جمهور آمریکا، طرح‌های مربوط به معاهده صلح میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان را در کنفرانس امنیتی مونیخ تشریح کرد.

طرح‌های آمریکا در این باره رسما پس از انتخابات اسرائیل در روز ۹ آوریل تشریح خواهد شد. ولی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است در پی اقدام ترامپ در شناسایی قدس به عنوان «پایتخت اسرائیل» نمی‌تواند دیگر به آمریکا به عنوان یک میانجی بی‌طرف اعتماد کند.

اقدام اخیر ایرلند در ارائه لایحه‌ای به پارلمان مبنی بر غیر قانونی خواندن واردات کالا از اراضی اشغالی فلسطین با انتقاد رژیم صهیونیستی روبرو شده بود.

نشست روز سه‌شنبه در ایرلند در آستانه برگزاری نخستین نشست سران اروپا و اتحادیه عرب برگزار شده است. نشست سران اروپا و اتحادیه عرب قرار است طی روز‌های ۲۴ و ۲۵ فوریه در مصر برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار