بهانه تراشی نانوایی ها / کیفیت آرد تامین شده برای نانوایی ها تضمین شده است

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کیفیت ترین گندم از استان خوزستان برای تهیه آرد به این استان وارد شده و چنانچه نانوایی ها بی کیفیتی نان را به استفاده آرد نامرغوب ربط دهند، بهانه جویی بی دلیل است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، براتعلی صالحی مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت : برای نخستین بار در سطح استان از مرحله تولید گندم تا تولید نان تمام مراحل به دقت بررسی می‌شود.

او افزود: بنا به بهانه تراشی‌های عده‌ای از نانوایی‌های استان در پی بی کیفیت بودن نان  به سبب ضعف در نوع آرد، هم اینک آرد مورد نیاز نانوایی‌ها با همکاری شرکت غله سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از خوزستان وارد شده است.

صالحی بیان کرد: بخشی از بی کیفیت بودن نان در کهگیلویه و بویراحمد به سبب نداشتن تخصص لازم نانوا‌ها در فراوری آرد و خمیر و از سوی دیگر وزن کم چانه است و افراد بسیاری در استان از پخت نامطلوب و کیفیت پایین نان در استان گلایه‌مند هستند.

او عنوان کرد: افزون بر ۷۰ درصد نانوایی‌های کهگیلویه و بویراحمد نان لواش تولید می‌کنند که با کم‌ترین دخالت نیروی انسانی تولید می‌شود و دستگاه‌های پخت نان لواش غیر استاندارد و یا ناکارامد هستند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برای رفع مشکل نان و بهبود کیفیت آن در استان نیاز است تمامی دستگاه‌های متولی از جمله علوم پزشکی، اصناف، استاندارد، سازمان جهاد کشاورزی استان و معاون اقتصادی استاندار وارد شوند تا برای همیشه این معضل در کهگیلویه و بویراحمد رفع شود.

او  اضافه کرد : دریافت نان باکیفیت حق مردم این استان است و جایی که سلامت مردم در خطر است باید شرایط اختصاصی از جمله بحث صدور پروانه‌ها در همه حوزه‌ها به ویژه نانوایی‌ها به خوبی دیده شود.

سالانه تعدادی از واحد‌های نانوایی متخلف پلمپ می‌شود که در یک مورد آن در سال ۹۲ بیش از ۵۰ نانوایی متخلف پلمپ شد.

ظرف چهار سال گذشته تاکنون ۶بار آرد آلوده کپک زده و حاوی قارچ در شهرستان بویراحمد عرضه شده است.
 
تعداد نانوایی‌های شهرستان بویراحمد بیشتر از ۲۵۰واحد است که افزون بر ۱۷۰ واحد آن لواش است.
انتهای پیام /غ

تامین آرد نانوایی های استان از خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.