شناسایی بنا‌هایی تاریخی در شهر کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در این بافت تاریخی تک بنا‌هایی داریم که ارزش ثبت ملی و جهانی دارد.

شناسایی بنا‌هایی تاریخی در شهر کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد شهرداری ویژه بافت تاریخی در شهر کرمان تاسیس شد.

فعالی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شهرداری کرمان در بافت تاریخی شهر گفت: شهرداری اقدامات خوبی برای احیای بافت تاریخی انجام داده و برنامه‌های خوبی برای ساماندهی و احیای این بافت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه طرح جامع بافت تاریخی شهر کرمان یک نیاز ضروری است افزود: در این بافت تاریخی تک بنا‌هایی داریم که ارزش ثبت ملی و جهانی دارد.

او با بیان اینکه خدمات شهرداری در حوزه بافت تاریخی شهر کرمان باید متناسب با این بافت ارائه شود افزود: آماده هرگونه همکاری با شهرداری کرمان برای حفظ و احیای بافت تاریخی هستیم.

شهرداری منطقه پنج کرمان ویژه محدوده بافت تاریخی شهر کرمان صبح امروز با حضور سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان و تعدادی از اعضای شورای شهر کرمان افتتاح و علی‌اکبر قطب‌الدینی به‌عنوان شهردار منطقه پنج کرمان معرفی شد.

۵۰۰ هکتار از بافت شهر کرمان تاریخی است.

انتهای پیام/س

طرح جامع بافت تاریخی شهر کرمان یک نیاز ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار