تشکل سازی راهی قانونی برای مشارکت مردم در حفاظت منابع طبیعی

رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تشکل سازی راهی قانونی برای مشارکت مردم در حفاظت منابع طبیعی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، هومان خاکپور رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: تشکل سازی یکی از راه‌های قانونی برای مشارکت مردم در جهت حفاظت و مدیریت پایدار منابع طبیعی است.

او با اشاره به تصویب و ابلاغ بند ب ماده ۲۹ در اواخر سال ۹۷ توسط هیئت دولت افزود: به دنبال این مصوبه، تشکل سازی دامداران و بهره برداران جوامع محلی منابع طبیعی به عنوان یک اولویت در سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت.

خاکپور اضافه کرد: هم اکنون با استفاده از ظرفیت قانونی بند ب ماده ۲۹ به راحتی دامداران و روستاییان می‌توانند اقدام به تأسیس یک تشکل بهره برداری زیر نظر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کنند تا با استفاده از این پتانسیل قانونی به عنوان پیمانکار طرح‌های اصلاحی احیایی جنگل‌ها و مراتع، حفاظت از منابع طبیعی و حتی اقدامات سازه‌ای کوچک و آبخیزداری در مراتع و حوزه‌های آبخیز محل زندگیشان انجام دهند.

او ادامه داد: تمامی مراحل تأسیس تشکل‌ها در حداقل زمان ممکن و در ساده‌ترین حالت توسط خود ادارات منابع طبیعی در استان‌ها انجام می‌شود.

خاکپور گفت: تا کنون ۳۵ پرونده در منابع طبیعی تشکیل شده است که ۲۰ پرونده منجر به صدور مجوز فعالیت گردید و مابقی ۱۵ پرونده نیز در مراحل بررسی می‌باشد که به زودی مجوز آن‌ها هم صادر خواهد شد.

انتهای پیام/ف

مشارکت مردم در حفاظت منابع طبیعی با تشکل سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.