رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران خبر داد؛

افتتاح بوستان باغ گلها در سال جاری

مختاری گفت: در سال جاری بوستان باغ گلها افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

پاینده/افتتاح بوستان باغ گلها در سال جاریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در آیین افتتاح و بهره‌برداری از بوستان مرضیه حدیدچی (دباغ) در سخنانی گفت: در مسیر اجرای مصوبه شورای شهر تهران و احداث بوستان مخصوص بانوان در پایتخت امروز پنجمین بوستان بانوان را افتتاح کردیم و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به افتتاح ۴ بوستان بانوان که پیش‌تر انجام شده بود، گفت: ما بوستان بهشت مادر در منطقه ۳ را با ۱۳ هزار هکتار، پردیس بانوان در منطقه ۱۵، بوستان نرگس در محدوده منطقه ۱۸ و بوستان شهربانو در بوستان ولایت در منطقه ۱۹ را پیش‌تر افتتاح کردیم و در اختیار بانوان قرار دادیم.

وی ادامه داد: بوستان مرضیه حدیدچی پنجمین بوستان مختص به بانوان است که در چهارمین روز هفته تهران افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که استقبال بانوان از این اقدام نشان از توفیق مدیریت شهری در این حوزه است.

مختاری با اشاره به امنیت بانوان در استفاده از فضای سبز پایتخت گفت: بوستان بانوان با هدف استفاده بانوان از سرانه فضای سبز و ورزش با امنیت کامل محیطی و روانی احداث و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و امروز شاهد هستیم که این تصمیم مدیریت شهری به ثمر نشسته است و بوستان حدیدچی در دل لویزان در اختیار بانوان قرار گرفت.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به تعداد ۲ هزار و ۲۶۸ بوستان پایتخت گفت: سرانه فضای سبز برای هر شهروند در پایتخت بیش از ۱۶ متر مربع است که این رقم در پیش از انقلاب رقمی بالغ بر یک متر مربع بود.

وی با اشاره به تکمیل کمربرند سبز تهران افزود: در سال ۶۵ اولین کلنگ احداث کمربند سبز جنوب تهران در محدوده دولت آباد زده شد و امسال با دستور شهردار احداث هزار و ۳۰۰ هکتار آن در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر نیز ۲ تا ۳ هزار نفر برای احداث این کمربند در حال کار هستند.


بیشتر بخوانید: بوستان مرضیه حدیدچی افتتاح شد


مختاری با اشاره به لغو مصوبه برج باغ‌ها گفت: یکی از کار‌های خوب شورای پنجم لغو مصوبه برج باغ‌ها بود و یکی از مواردی که من آرزوی آن را داشتم همین اتفاق بود که رخ داد.

رئیس سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تأکید بر اینکه ۹ باغ در سال جاری تملک شده است، گفت: کارگروهی تشکیل شده تا موضوع بررسی باغ‌ها و تملک آن‌ها را انجام دهد و ما تلاش می‌کنیم در مناطق کم برخوردار‌تر سرانه فضای سبز را گسترش دهیم و این امر را مورد توجه قرار دهیم.

وی تأکید کرد: ما در مدیریت شهری می‌خواهیم در مناطق ۲۲ گانه پایتخت توزیع عادلانه فضای سبز داشته باشیم و باید اعلام کنم امسال بوستان باغ گل‌ها افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و در ادامه در اردیبهشت سال آینده فاز اول چهار باغ نیز افتتاح می‌شود.

انتهای پیام /

افتتاح پنجمین بوستان بانوان در پایتخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار